Wat heb je laten doen, waar en wat heeft het gekost
- TJT
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dit heb ik laten doen:
APK, waarbij de toplagers waren afgekeurd door roestvorming en grote slijtage.
Schokbrekers waren aan het zweten en hadden sowieso hun beste tijd gehad (wist ik al) dus heb ik meteen maar in één keer alles laten vervangen.
Dus, daar gaan we:
Schokbrekers van Sachs, protection kit schokbrekers, toplager sets met veerschotels, hoofdveren, een kleine onderhoudsbeurt, dus olie + filter vervangen, overige vloeistoffen bijgevuld en interieurfilter vervangen.
Niet vermeld op factuur, maar ik heb het gevoel dat de remmerij opnieuw is afgesteld.
Het reageert een stuk beter/feller op het rempedaal, stuur trilt niet meer en ik hoef de handrem maar een heel klein beetje op te trekken.
Waar:
Autobedrijf Redam B.V. Zeist
Wanneer:
03-06-2024
Wat heeft het gekost:
€1.061,12 (3,5 uur arbeidsloon)
Bij kilometerstand:
276869
Opmerkingen:
Ik wist al langer dat de toplagers en schokbrekers slecht waren, dus er was al rekening mee gehouden in de begroting qua budget voor onderhoud, maar het viel toch even tegen dat het nu bij de APK al noodzakelijk was en dat het ook nog eens behoorlijk prijzig bleek allemaal.
Ik had dit klusje liever aan Lukas uitbesteed, maar blijkbaar was die voorkant in zo’n slechte conditie dat-ie dus niet eens meer door de keuring kwam.
Ach ja, als het goed is kunnen we er weer 15 tot 20 jaar tegenaan.
APK, waarbij de toplagers waren afgekeurd door roestvorming en grote slijtage.
Schokbrekers waren aan het zweten en hadden sowieso hun beste tijd gehad (wist ik al) dus heb ik meteen maar in één keer alles laten vervangen.
Dus, daar gaan we:
Schokbrekers van Sachs, protection kit schokbrekers, toplager sets met veerschotels, hoofdveren, een kleine onderhoudsbeurt, dus olie + filter vervangen, overige vloeistoffen bijgevuld en interieurfilter vervangen.
Niet vermeld op factuur, maar ik heb het gevoel dat de remmerij opnieuw is afgesteld.
Het reageert een stuk beter/feller op het rempedaal, stuur trilt niet meer en ik hoef de handrem maar een heel klein beetje op te trekken.
Waar:
Autobedrijf Redam B.V. Zeist
Wanneer:
03-06-2024
Wat heeft het gekost:
€1.061,12 (3,5 uur arbeidsloon)
Bij kilometerstand:
276869
Opmerkingen:
Ik wist al langer dat de toplagers en schokbrekers slecht waren, dus er was al rekening mee gehouden in de begroting qua budget voor onderhoud, maar het viel toch even tegen dat het nu bij de APK al noodzakelijk was en dat het ook nog eens behoorlijk prijzig bleek allemaal.
Ik had dit klusje liever aan Lukas uitbesteed, maar blijkbaar was die voorkant in zo’n slechte conditie dat-ie dus niet eens meer door de keuring kwam.
Ach ja, als het goed is kunnen we er weer 15 tot 20 jaar tegenaan.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Die protectionkit zit wel raar, sterker ik denk dat ie niet goed zit. Pur moet juist beschermd worden door de plastic harmonica hoes. Misschien toch beter naar Lukas kunne gaan?
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- TJT
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@DED@2
Ik heb even contact gehad met Lukas omdat ik nu ook wel benieuwd was geworden.
Kort gezegd komt het erop neer dat het allemaal wel deugdelijk is bevestigd, maar dat de onderdeel keuze beter had gekund.
Het toplager is nu gevoeliger voor slijtage door vuil wat er makkelijker in kan komen.
Tja, het is wat het is.
In dit draadje zie je onderaan de 1e pagina ook dat de stofhoes niet tot bovenaan afdicht.
viewtopic.php?f=17&t=8691
Ik heb even contact gehad met Lukas omdat ik nu ook wel benieuwd was geworden.
Kort gezegd komt het erop neer dat het allemaal wel deugdelijk is bevestigd, maar dat de onderdeel keuze beter had gekund.
Het toplager is nu gevoeliger voor slijtage door vuil wat er makkelijker in kan komen.
Tja, het is wat het is.
In dit draadje zie je onderaan de 1e pagina ook dat de stofhoes niet tot bovenaan afdicht.
viewtopic.php?f=17&t=8691
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Aha,
Ik kende blijkbaar niet deze variant. Die ik tot nu toe heb gezien zijn allen geborgd in het lager bovenin, dus dan zit ie helemaal dicht. Dit kan blijkbaar dus ook.
Ik kende blijkbaar niet deze variant. Die ik tot nu toe heb gezien zijn allen geborgd in het lager bovenin, dus dan zit ie helemaal dicht. Dit kan blijkbaar dus ook.
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- luukske
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
- Locatie: Tilburg
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Bij deze krijg je de stofhoes niet meer tussen het wentellager of heeel moeilijk. Het meest op origineel lijkt sachs 900104
https://www.autodoc.nl/sachs/1231025
Just my two cents, zou Aart gezegd hebben
https://www.autodoc.nl/sachs/1231025
Just my two cents, zou Aart gezegd hebben