APK, waarbij de toplagers waren afgekeurd door roestvorming en grote slijtage.
Schokbrekers waren aan het zweten en hadden sowieso hun beste tijd gehad (wist ik al) dus heb ik meteen maar in één keer alles laten vervangen.
Dus, daar gaan we:
Schokbrekers van Sachs, protection kit schokbrekers, toplager sets met veerschotels, hoofdveren, een kleine onderhoudsbeurt, dus olie + filter vervangen, overige vloeistoffen bijgevuld en interieurfilter vervangen.
Niet vermeld op factuur, maar ik heb het gevoel dat de remmerij opnieuw is afgesteld.
Het reageert een stuk beter/feller op het rempedaal, stuur trilt niet meer en ik hoef de handrem maar een heel klein beetje op te trekken.
Waar:
Autobedrijf Redam B.V. Zeist
Wanneer:
03-06-2024
Wat heeft het gekost:
€1.061,12 (3,5 uur arbeidsloon)
Bij kilometerstand:
276869
Opmerkingen:
Ik wist al langer dat de toplagers en schokbrekers slecht waren, dus er was al rekening mee gehouden in de begroting qua budget voor onderhoud, maar het viel toch even tegen dat het nu bij de APK al noodzakelijk was en dat het ook nog eens behoorlijk prijzig bleek allemaal.
Ik had dit klusje liever aan Lukas uitbesteed, maar blijkbaar was die voorkant in zo’n slechte conditie dat-ie dus niet eens meer door de keuring kwam.
Ach ja, als het goed is kunnen we er weer 15 tot 20 jaar tegenaan.