Beste mensen !
Ergens ik een topic van forumlid m.j.jans las ik..." Als je de verwarmingsknop bij de 1.2 TDI meer dan 60% hebt ingezet dan verwarmt de verwarming electrisch bij "
Is dat hetzelfde als ' hulpverwarming ' bij een diesel , zodat het inbouwen van een Webasto standkachel een stuk goedkoper wordt .
Het volgende staat n.l. op de site van Webasto ; Bij de Webasto-montagekits profiteren dieselrijders dubbel! Dieselauto's zijn af fabriek uitgerust met een 'hulpverwarming' die voordelig kan worden omgebouwd tot een volwaardige standkachel. Bij deze modellen is de halve standkachel dus al ingebouwd en betaald.
bvd
Groet Ton.
hulpverwarming
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De diesels hebben een electrische hulpverwarming die ingeschakeld wordt als de motor nog koud is.
Deze extra verwarmingsradiator zit in het kachelhuis gebouwd.
Er zijn ook auto's die een volautomatische webasto warmer hebben, die werken op diesel of benzine naar gelang je hebt.
Die webasto warmers kun je na uitrusten met een tijdklok of afstandsbediening, die bedoelen ze daarmee.
Niet alle A2 diesels hebben standaard een webasto warmer.
Deze extra verwarmingsradiator zit in het kachelhuis gebouwd.
Er zijn ook auto's die een volautomatische webasto warmer hebben, die werken op diesel of benzine naar gelang je hebt.
Die webasto warmers kun je na uitrusten met een tijdklok of afstandsbediening, die bedoelen ze daarmee.
Niet alle A2 diesels hebben standaard een webasto warmer.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De elektrische bij-verwarmer gaat aan onder de 6 graden buitentemperatuur.
Als je de auto start in de winter dan komt er na 30 sec tot 1 min al lekkere warme lucht uit.
Perfect voor het ontdooien van de auto. (Zeker als je zoals ik hem even voor de deur laat draaien, sorry milieu freaks....)
Er zijn 2 soorten, 900watt en 1500watt, ik heb tot nu toe alleen 1500watt systemen aangetroffen.
Het zit alleen op de TDI´s.
Ik ken het niet op een benzine uitvoering maar welicht is het wel een optie geweest, mij niet bekend.
Hij word aangestuurd door het airco regelapparaat die het temperatuur signaal van de buitentemperatuur gebruikt.
Als je de auto start in de winter dan komt er na 30 sec tot 1 min al lekkere warme lucht uit.
Perfect voor het ontdooien van de auto. (Zeker als je zoals ik hem even voor de deur laat draaien, sorry milieu freaks....)
Er zijn 2 soorten, 900watt en 1500watt, ik heb tot nu toe alleen 1500watt systemen aangetroffen.
Het zit alleen op de TDI´s.
Ik ken het niet op een benzine uitvoering maar welicht is het wel een optie geweest, mij niet bekend.
Hij word aangestuurd door het airco regelapparaat die het temperatuur signaal van de buitentemperatuur gebruikt.
- Delhasse
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
zou die verwarming de oorzaak kunnen zijn van een sterke geur als na een ritje de auto weer in de garage staat?
het is winter en als ik de auto in mijn garage parkeer is er een sterke geur die aan diesel of petroleum doet denken
het is winter en als ik de auto in mijn garage parkeer is er een sterke geur die aan diesel of petroleum doet denken