helaas. een simpele fix is er niet.
het probleem van de sloten is een concern breed probleem waar deze type sloten in zitten.
het jammere is dat de sloten specifiek A2 zijn qua vorm en dus niet uit te wisselen met andere modellen.
die van mij heeft het zelfde op de r.a. deur en knippert ook niet met op slot doen.
in het ergste geval zal hij opeens af en toe niet meer open gaan van binnen en buiten... da´s lastig maar...
op dat moment moet je echt je slot vern want als je dan nog wacht gaat de deur ineens helemaal niet meer open en dan word het een heel leuk klusje om met dichte deur de bekleding en de deur plaat er af te halen en je slot dusdanig met een hamer en beitel te bewerken dat hij weer open gaat.
nog even een tip; nooit de deursloten smeren! (is iets anders dan het cilinder slot waar je je sleutel insteekt, deze mag je wel smeren)
ik zie vaak sloten voorbij komen met vet en olie er in gespoten, ter goeder trouw gedaan door eigenaar of onwetende monteur.
de meeste storingen onstaan door het blijven hangen van de microswitches die er in zitten en daardoor een ¨onaannemenlijk signal¨ als storing geven, dit komt omdat ze blijven plakken door het vet en het daardoor aantrekken van zand en vuil.
hij weet dan niet of hij open of dicht is of geeft allebei door en dan snapt het regelapparaat het niet meer.
verder weet ik dat er ook een paar soldeer puntjes kunnen scheuren die zelf te repareren zijn (gewoon even de soldeerbout er tegen houden en klaar) maar dan moet je het hele slot uit elkaar halen.
hier even een linkje.
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
p.s. er is 1 voordeel dat je A2 rijd.... de sloten van de andere modellen kosten zeker het dubbele...