Hoeveel audi a2's met sideguard airbags?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
marinus

01 mar 2013, 21:27 0 x

Wij hebben sinds kort een mooie rode a2 uit 2002 met panorama dak.

Omdat wij een dochter hebben wilden wij graag een a2 met de specifieke optie side guard, oftewel airbigs aan de zijkant in de B style. We kwamen er in onze zoektocht achter dat dit een optie is die zeer sporadisch is bijbesteld (ondanks de relatieve lage prijs ).

Wij zijn dan ook heel erg benieuwd of er iemand weet hoeveel van de a2's die in nederland zijn verkocht er de optie side guard / zij airbags hebben . Weet iemand iets van die verkoopcijfers? Of waar wij deze informatie kunnen vinden?

Kortom: hoeveel van de a2's die in nederland zijn verkocht zijn er afgeleverd met de optie side guard??
Pet

01 mar 2013, 22:53 0 x

Nou ik heb zij airbags maar niet in de B-style die zitten bij audi in de stoel ik heb nog nooit gehoord van airbags in de B-style
Volgens mij is het ook standaard in de stoel
Kogelman

01 mar 2013, 23:39 0 x

Op autowiki.nl staat o.a. het volgende over de standaard opties en extra opties die er waren:
Opties
Airbag bestuurders Standaard
Airbag passagier Standaard
Airbags hoofd 621p
Airbag knie -
Airbags zij Standaard
Airbags zij achter -
ABS Standaard

De airbag die jij zoekt is optie 621p, ik weet niet hoeveel A2's deze optie hebben.

Verder vond ik dit over het ASF (Audi Space Frame), ik denk dat jij de niet-standaard sideguard head airbags bedoelt:

High standards of safety
The ASF principle is an ideal basis for high passive safety, its high-strength frame structure protecting occupants like a cage. Impact energy is converted particularly effectively and the occupant safety cell retains its shape to the maximum possible extent.

With two airbags at both the front and sides and seat belt tensioners for all seats, the Audi A2 assures its occupants a high standard of safety. The optional SIDEGUARD head airbags set a new standard in this vehicle class: safety Systems of this nature were until now only available in larger cars.

SIDEGUARD provides additional protection for the head and neck areas of outer passengers. The airbag covers the side windows and A and B-pillars almost completely, its chambers remaining inflated for five seconds after triggering. In this way the head airbag also provides vital protection in an ensuing rollover or subsequent collision.
marinus

03 mar 2013, 16:07 0 x

De audi a2 heeft standaard 4 airbags :

1 voor de bestuurder in het stuurwiel , 1 voor de bijrijder boven het dashboardkastje en verder in de buitenste zijkanten van de beide voorstoelen ; dat is het standaard-airbag aanbod in iedere A2.Dat hebben we allemaal dus.

Wat wij bedoelen zijn de in de optielijst apart te bestellen SIDEGUARD hoofdairbags ( optiecode 4X3 ).

Die moest je bij iedere uitvoering apart bijbestellen en kon uiteraard alleen af fabriek ( niet meer naderhand door de dealer in te bouwen )

Deze SIDEGUARD hoofdairbags klappen in geval van een zijdelingse aanrijding uit en ontvouwen zich langs de voor en achterramen van voor tot achter en natuurlijk aan beide kanten.

Wanneer je A2 deze speciaal bijbestelde hoofdairbags heeft ; dan zit er boven aan de bekleding van je B-stijl binnen een airbag-LOGO ; deze zijn duidelijk te zien ; dan heb je dus in totaal 6 airbags en veel meer bescherming bij zijdelingse aanrijdingen en dus ook een bescherming voor de achterpasagiers.

Wij hebben heel specifiek en ook best lang gezocht naar een Ned. geleverde A2 met deze bewuste optie en uiteindelijk ook gevonden ; maar bij onze zoektocht bleek dat dit wel een speld in de hooiberg was ; eigenlijk best vreemd want in de prijslijst van 2002 is deze veiligheidsoptie nog geen 400,- euro meerprijs ; maar hoe dan ook , in de praktijk dus heel weinig bijbesteld.

Nu we heel veel plezier hebben aan onze A2 zijn we eigenlijk best benieuwd naar de aantallen A2`s die nieuw in Nederland geleverd zijn en dan nog specifieker naar hoeveel exemplaren er origineel in ned. geleverd zijn met de SIDEGUARD optie .

Mischien kan iemand van het forum iets zeggen over verkoopaantallen in Ned. icm SIDEGUARD .

Alvast hartelijk bedankt,
Echte A2-veiligheids-freaks.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 mar 2013, 19:44 0 x

Ik kan je niets vertellen over het verkochte aantal A2's in Nederland met deze optie.
Je zou eens een mailtje naar Pon kunnen sturen.
Nieuwsgierig of deze optie in mijn A2 zat, ben ik even op onderzoek uitgegaan.
Hierbij de foto van de B-stijl:

Afbeelding

Nooit geweten of op gelet dat deze airbags er ook inzaten.
Ik hoop ze nooit nodig te zullen hebben ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
A2robin

04 mar 2013, 21:17 0 x

Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

04 mar 2013, 23:25 0 x

[quote="A2robin"]Nog even en je kan ze vervangen

http://www.audi-a2.nl/houdbaarheidsdatu ... 0vervangen[/quote]

Dat loopt wel los:

http://www.audi-a2.nl/topic1834.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
kevinrs

10 mar 2013, 13:13 0 x

Even gekeken en inderdaad ik heb ze ook !
En nu inderdaad maar hopen ze nooit nodig te hebben.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

23 mar 2013, 12:54 0 x

Hier voor de volledigheid nog een filmpje van een crashtest met de A2.

In het tweede gedeelte van het filmpje is de werking van de de gordijnairbag te zien ...

http://www.youtube.com/watch?v=kyO2lv2mQ4k
Plaats reactie