Airco blaast helemaal geen lucht meer
Me airco is ermee opgehouden, ik krijg de volgende melding bij het uitlezen
01273-17-00 (Fresh Air Blower [V2] Control Difference
Heeft iemand dit eerder meegemaakt met een A2 ?
Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen/zoeken...
Als ik een garage ga bezoeken weet ik nu al dat ze hier te lang mee bezig zullen zijn....
01273-17-00 (Fresh Air Blower [V2] Control Difference
Heeft iemand dit eerder meegemaakt met een A2 ?
Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen/zoeken...
Als ik een garage ga bezoeken weet ik nu al dat ze hier te lang mee bezig zullen zijn....
Bij mij heeft het niks te maken met warm of koud, de lucht-blazer werkt helemaal niet....
Als ik de airco op maximale streepjes zet dan gebeurt er niks (fans draaien niet) en na een paar sec
valt deze weer terug naar 0 streepjes...
de "Fresh Air Blower" reageert helemaal niet...
volgens mij zit deze boven de handschoenkastje? moet maar deze eens demonteren in het weekend en kijken of er
geen bedrading los is, fans vastzitten etc.
Als ik de airco op maximale streepjes zet dan gebeurt er niks (fans draaien niet) en na een paar sec
valt deze weer terug naar 0 streepjes...
de "Fresh Air Blower" reageert helemaal niet...
volgens mij zit deze boven de handschoenkastje? moet maar deze eens demonteren in het weekend en kijken of er
geen bedrading los is, fans vastzitten etc.
- Audi_gekkie
De kachelweerstand is het denk ik niet, want dan had je al alnger problemen gehad, zoals onregelmatig blazen.
Ik ben bang dat de kachelventilator is doorgebrand of als je geluk hebt een slecht contact.
Het is een hele klus om de kachelventilator uit te bouwen, misschien toch verstandig om het uit te laten lezen.
Ik ben bang dat de kachelventilator is doorgebrand of als je geluk hebt een slecht contact.
Het is een hele klus om de kachelventilator uit te bouwen, misschien toch verstandig om het uit te laten lezen.
blower is niet zo moeilijk uit te bouwen. weet even niet uit het hoofd of de fan een tacho uitgang heeft naar de "weerstand". Mocht dit niet zo zijn dan kan het toch wel de weerstand zijn omdat deze wel met de airco communiceert (anders gaat je indicatie van streepjes niet terug of er moet ergens een flowmeter zijn). En als de fan dat niet doet dan geloof ik dat de weerstand dan toch kapot is.
Als je met een multimeter eens kan meten of er een stuursignal uit de weerstand komt dan weet je al wat meer (of is dit misschien een PWM signaal?)
Volgens mij maak ik het er niet duidelijker op omdat ik even niet weet hoe het elektrisch is aan gesloten:
weet iemand:
- of de fan een tacho signaal afgeeft
- of dat er ergens eens flowmeter is
- wordt blower met analoge 0-12v aangestuurd of met een PWM signaal?
Als je met een multimeter eens kan meten of er een stuursignal uit de weerstand komt dan weet je al wat meer (of is dit misschien een PWM signaal?)
Volgens mij maak ik het er niet duidelijker op omdat ik even niet weet hoe het elektrisch is aan gesloten:
weet iemand:
- of de fan een tacho signaal afgeeft
- of dat er ergens eens flowmeter is
- wordt blower met analoge 0-12v aangestuurd of met een PWM signaal?
heb gisteren de handschoenkastje losgemaakt en de blower is vrij zichtbaar met een grote plastic kap eromheen.
Ik heb een poging gewaagd om deze ook los te schroeven maar je komt er gewoon te moeilijk bij...
-heb de stekker van de blower los gemaakt en gecheckt/ opnieuw erin gedaan
-de fans met de hand helpen draaien terwijl de CC op max. streepjes staat...
-paar dreunen verkocht
geen leven in de blower....
Ik weet in ieder geval dat ik er niet zelf aan ga beginnen deze te vervangen.
Weet iemand een goede garage (omg Utrecht?) die ervaring hebben met dit soort dingen?
Ik heb een poging gewaagd om deze ook los te schroeven maar je komt er gewoon te moeilijk bij...
-heb de stekker van de blower los gemaakt en gecheckt/ opnieuw erin gedaan
-de fans met de hand helpen draaien terwijl de CC op max. streepjes staat...
-paar dreunen verkocht

geen leven in de blower....
Ik weet in ieder geval dat ik er niet zelf aan ga beginnen deze te vervangen.
Weet iemand een goede garage (omg Utrecht?) die ervaring hebben met dit soort dingen?
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wat dat slecht bijkomen betreft, het is slechts de bovenste schroef waar je moeilijk bijkomt. Haal de ventilator eruit, sluit hem effe aan op een accu en je weet direct of deze kapot is of niet. Mocht de ventilator de oorzaak zijn, kijk eens op de duitse onderdelen sites, ze kosten daar vanaf +- €80,00. Ik denk hier bij de dealer het dubbele. Succes. Eric
kijk eens verder op het forum, dit onderwerp is al diverse keren hier behandeld, weet zeker dat je het zelf kunt oplossen.
kijk eens verder op het forum, dit onderwerp is al diverse keren hier behandeld, weet zeker dat je het zelf kunt oplossen.
kan ik de originele ventilator/blower gewoon vervangen door de onderstaande?
http://www.mister-auto.nl/fl/koelventil ... _g508.html
http://www.mister-auto.nl/fl/koelventil ... _g508.html
][quote="4ringen"]kan ik de originele ventilator/blower gewoon vervangen door de onderstaande?
http://www.mister-auto.nl/fl/koelventil ... _g508.html[/quote]
Dit lijkt me een koeler voor een radiator en niet voor het aanzuigen van lucht in de cabine. Weet zo het het onderdeelnummer niet
http://www.mister-auto.nl/fl/koelventil ... _g508.html[/quote]
Dit lijkt me een koeler voor een radiator en niet voor het aanzuigen van lucht in de cabine. Weet zo het het onderdeelnummer niet
" Alleen wrijving geeft glans"