Pagina 1 van 2
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 20 apr 2013, 12:42
door Bandolero
Nou,sinds een paar maanden Heb ik alweer een paar reparaties gehad aan mijn A2.
1) eerst de blazer van de verwarming, een weerstand kapot. Hij deed raar,blies niet of reageerde
gek,dan wel dan niet.
2) stuurgroep van de koppeling, dus helemaal vernieuwd.
3) elektrische storing in het rechter raam. Daar Heb ik echt een dik hoofd van gekregen.
Nu alles is gemaakt ,ben ik een beetje moe van al dat gesjouw naar de garage,de oorzaak van al die
problemen is waarschijnlijk, ( mijn conclusie ) deze audi is als 2e auto gebruikt,en waarschijnlijk door een
oudere dame met een hond (haren in de kofferbak). Nu moet de audi elke dag laten zien wat ie kan,en dat
is wel even wennen voor het A2 tje. Heeft iemand het zelfde gehad? Niet de reparaties, maar dat hij eigenlijk
opnieuw ingereden moet worden.Ik hoop nu echt dat ik kilometers kan gaan maken, zonder
al te gekke reparaties.
Bandolero
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 20 apr 2013, 14:35
door Pet
Ik hoop dat je veel kilometers kan rijden zonder pech
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 20 apr 2013, 19:45
door rolf
Het enige wat veroorzaakt kan zijn door een oude dame is een versleten koppeling, gewoon omdat ze niet kunnen rijden.
Veeeeeeeel gas en dan lekker laten slippen.
Nu zit er een nieuwe in dus dat zal jouw tijd wel duren.
Kachel weerstand: Ik lees op het forum niets anders dus je bent de enige niet en met het elektrische raam kan gebeuren.
Zoveel is het nu ook weer niet, vindt het allemaal wel meevallen voor een auto van bijna 14 jaar oud............

de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 20 apr 2013, 20:46
door Gompie
Bedoel je met stuurgroep van de koppeling niet drukgroep?
Dat heb ik ook gehad. :evil: Koppelingsplaat zelf was nog niet versleten,
maar een paar vingers van de drukgroep waren plots verbogen waardoor
ontkoppelen niet meer ging. Duur grapje want geen gemakkelijk klusje bij
zo'n vol gebouwd motorkompartiment. Zelf heb ik de auto nooit in de versnelling
voor het stoplicht om drukgroep te sparen maar wat vorige eigenaar deed weet ik niet...
Maar soms ben je flink aan de beurt met onderhoud en dan een hele poos weer niet veel.
Theoretisch kun je al doorrijdend steeds alles vervangen wat stuk gaat als Audi maar onderdelen
zou blijven leveren. :cry: Gelukkig zit er veel VW generiek spul bij.
Gompie
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 20 apr 2013, 23:31
door Bandolero
Oké,ik bedoel ook drugroep,en als die vernieuwd moet worden,dan maar alles.
Ja,dit alles was niet verwacht, ik zou wel eens een andere auto van bijna 14 jaar
willen zien. En ook de buitenkant. Ik Heb nog geen A2 gezien met schade of slecht
in de lak op de weg. Maar ik ben nog altijd heel blij met mijn A2.

de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 21 apr 2013, 01:14
door Peter_Audi_A2
Wat je wel kunt hebben, is dat de auto een beetje "lui" wordt als hij voor korte stukjes met lage toerentallen is gebruikt.
De auto moet dan weer even met beleid los gereden worden.
Het is en blijft een auto van ca. 14 jaar met een x aantal km's. Daar kunnen dingen aan stuk gaan.
Als je dat risico niet wilt, kun je beter een nieuwe met garantie kopen. Daar hangt ook een prijskaartje aan ...
Hopelijk ben je nu even van de problemen af.
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 21 apr 2013, 01:24
door Audi_gekkie
Audi's zijn duur in aanschaf en de kwaliteit is er ook naar, maar vooral de afwerking.
Ik vind niet dat je veel pech hebt.
Sommige onderdelen zijn slijtage gevoelig, maar er zijn ook onderdelen die regelmatig gebruikt moeten worden.
Daarom ben ik het ook niet met Rolf eens.
Ik heb het zelf meermaals ondervonden met een auto waar ik per jaar 2 à 3 duizend kilometer mee reed.
De achterste elektrische ramen deden het plotseling niet meer, diepe roestputten op de schijfremmen, stoelverwarming viel uit, deursloten die veel weerstand kregen.
De levensduur drukgroep en koppelingsplaten wordt bepaald door de berijder.
Er zijn mensen die het klaarspelen dat ze na 30.000km de koppelingsplaten (ook altijd drukgroep vervangen) moeten vervangen. Andere berijders doen daar 150.000 of meer mee.
Veelal gebruiken berijders het koppelingspedaal als voetsteun. Er is maar heel lichte druk op het pedaal nodig om de koppelingsplaten te doen slijten.
Het probleem met je bijrijdersraam komt waarschijnlijk doordat deze bijna nooit gebruikt is.
Hopelijk blijft de pech je niet achtervolgen.
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 21 apr 2013, 11:41
door rolf
[quote="Audi-gekkie"]Sommige onderdelen zijn slijtage gevoelig, maar er zijn ook onderdelen die regelmatig gebruikt moeten worden.
Daarom ben ik het ook niet met Rolf eens.
Ik heb het zelf meermaals ondervonden met een auto waar ik per jaar 2 à 3 duizend kilometer mee reed.
De achterste elektrische ramen deden het plotseling niet meer, diepe roestputten op de schijfremmen, stoelverwarming viel uit, deursloten die veel weerstand kregen.[/quote]
Wat ben je niet met mij eens dan?
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 22 apr 2013, 00:37
door Audi_gekkie
[quote="rolf"][quote="Audi-gekkie"]Sommige onderdelen zijn slijtage gevoelig, maar er zijn ook onderdelen die regelmatig gebruikt moeten worden.
Daarom ben ik het ook niet met Rolf eens.
Ik heb het zelf meermaals ondervonden met een auto waar ik per jaar 2 à 3 duizend kilometer mee reed.
De achterste elektrische ramen deden het plotseling niet meer, diepe roestputten op de schijfremmen, stoelverwarming viel uit, deursloten die veel weerstand kregen.[/quote]
Wat ben je niet met mij eens dan?[/quote]
Uuuuh geen idee! :oops:
Meestal ben ik het wel met je eens en nu ook :mrgreen:
de laatste tijd veel pech ! !
Geplaatst: 22 apr 2013, 10:32
door Rinus
Van heel weinig gebruik of stilstand slijt een auto veel meer dan je zou denken. Zaken gaan stroef of gaan zelfs vastzitten, enz. Daarom rij ik zelfs in de wintermaanden, als het enigszins kan, 1 maal per maand met mijn oldies. En dan minimaal 100 km, zodat alles netjes warm gereden wordt.