Pagina 1 van 1

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 09 jul 2013, 15:20
door Sjors
Beste forum gebruikers,

Ik ben Sjors uit Sassenheim en ik heb sinds mei een Audi A2 1.4 uit 2001. Ik was op internet aan het zoeken naar een auto die weinig te zien is en klasse heeft. Ik kwam toen bij een Audi A2. Ik ben super blij met deze auto. Echter heb ik nu al 2 keer het motormanagement lampje zien branden. De eerste keer was het iets met het koudemiddel. De tweede keer gaf de auto foutcode p1151 aan. Er is toen een blikje injectiereiniger ingegaan en ik heb 1000 km op V-power geredden. Nu ging afgelopen morgen het lampje weer branden. Het gekke is dat je aan de auto zelf niets merkt.. Heeft iemand ervaring en een idee wat dit zou kunnen zijn. Volgende week dinsdag heb ik weer een afspraak bij mijn garage voor het uitlezen en eventueel een reparatie.

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 09 jul 2013, 15:50
door pionok
p1151 heeft te maken met een te arm/rijk brandstof mengsel.
Vaak is hier de lucht massa meter de oorzaak van.

Check voordat je aan je luchtmassameter gaat rommelen eerst of je toevoer van verse lucht helemaal vrij is. Schoon filter, geen blaadjes/rommel.

succes.
gr. rene

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 09 jul 2013, 21:49
door rolf
Of een gescheurde vacuüm slang cq aansluiting.

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 09 jul 2013, 23:48
door audiJan
Een Luchtmassa meter zit niet op de 1.4 benzine deze heeft alleen een vacummeter.

De oorzaken kunnen inderdaad zoals aangegeven zijn lucht lekkage .
verder kan de lambda sonde een probleem zijn.
Verouderde software kan ook een probleem zijn.

Zelf heb ik dit probleem ook gehad .
Na een paar weken telkens lamda te arm uitgebreide reinigen van het systeem en goede benzine en flinke lange ritten met hoge snelheid heeft mijn probleem opgelost.

Vervuiling kan een hardnekkig probleem zijn. dit hoeft dus niet.

Staps gewijs je probleem controleren is het enigste logische .

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 10 jul 2013, 14:48
door rolf
Hoe weet het mm dan hoeveel brandstof ingespoten moet worden zonder lmm?

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 10 jul 2013, 20:18
door audiJan
De luchtbrandstof word gemeten door de mapsensor dus de vacum meter en andere meters maar dit is gewoon een andere manier
Mijn andere auto ander merk werkt op de zelfde manier

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 11 jul 2013, 16:03
door Sjors
Zodra de auto is uitgelezen laat ik weten welke fout code hij heeft.

Alvast heel er bedankt voor jullie reacties..

Voorstellen.. En direct een probleem.

Geplaatst: 22 jul 2013, 19:48
door Audi_gekkie
Hallo Sjors, je had op 16 juli de afspraak.
Wat is daaruit voortgekomen?

Wil je je nog even voorstellen in het goede onderwerp en met foto's?
audi-a2-even-voorstellen.html