Stroomdraad ivm radio inbouwen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Eef

08 jan 2014, 11:12 0 x

Hoi allen,
Weet iemand hier een oplossing voor.
Ik wil een nadere radio inbouwen echter ik mis een draad welke alleen stroom geeft op moment dat de auto op contact staat. De radio welke er nu in zit moet je ook handmatig aan en uitzetten.
Ik ben aan het zoeken maar die draad is niet te vinden mis ik iets?
Alvast dank voor eventuele reacties
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2014, 12:23 0 x

Hallo Eef,

Alle electronica vindt je in de bak onder de vloerbekleding bij de bestuurder. Die kan je eenvoudig verwijderen, verwijder de aluminium afdekplaat en daaronder tref je het walhallah aan electronica aan :-) Daar is vast een geschakelde plus voor je beschikbaar.

Maar je zou eerst even een blik moeten werpen op de stekker die op de radio aangesloten is. In principe levert die een constante en geschakelde plus. Misschien een foto plaatsen van de situatie? En melden welke signaaldraden je aantreft?

Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
pionok

08 jan 2014, 13:07 0 x

Als je de originele radio nog in de auto hebt zitten dan zit de originele stekker er nog aan achter de radio.
Je kan deze stekker gewoon gebruik voor je nieuwe radio (eventueel met een verloop, te koop bij Halfords of andere shop).
op deze stekker heb je een zogenaamde constante plus en een geschakelde plus.
Bij sommige modellen autoradio's moet je deze twee even in de stekker omwisselen.

Je hebt dus al een constante plus daar zitten.

Waar je tevens rekening mee moet houden is dat je een zogenaamde phantomvoeding gebruikt. Deze kun je bij bijvoorbeeld slager automaterialen kopen. Deze heb je nodig voor je antenne. Anders ontvang je nagenoeg geen zenders.

Even de stekker meten met het contact aan en met het contact uit en je weet welke de geschakelde plus en constante plus is.

succes.
gr. rene

ps. als je een standaard radio koopt heb je zogenaamde opvulstukjes voor de zijkant nodig. De chorus radio is namelijk breder dan een standaard autoradio.
paulds65

08 jan 2014, 16:41 0 x

De originele Audi radio wordt via can bus aan en uit gezet.
Makkelijkste is om geschakelde 12V af te tappen bij de airco unit. Pen 3 van stekker D heeft geschakelde plus,
kleur van de draad is blauw/zwart.

Airco paneel gewoon naar voren toe er uit trekken als de radio er uit is, zit alleen geklemd.
Wat setkker D is kun je aan de onderkant van de aircounit zien.

Vergeet niet de phantomspeisung voor de antenne anders is je radio ontvangst belabberd.
pionok

08 jan 2014, 16:58 0 x

https://www.google.nl/search?q=alpine+r ... B600%3B600

dit zijn de verloopjes.

en volgens mij heb ik deze soort kabel gebruikt, maar dat weet ik niet meer precies.

http://www.autoshopdetijger.nl/radio-aa ... -3180.html

met wat hulp van hier moet t lukken
Eef

08 jan 2014, 23:47 0 x

Hartstikke bedankt allemaal. Ook voor deze snelle reacties. Ga er dit weekend mee aam de slag. Zal het laten weten of het gelukt is.
Nogmaals dank
Eef

13 jan 2014, 21:58 0 x

Nogmaals dank voor de reacties. Zoals hier als tip gegeven gedaan. Ik Heb een draad van de airco unit gebruik. De radio doet het probleemloos.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 jan 2014, 22:18 0 x

Weer een probleem opgelost en ik weer wat wijzer. Audi A2 rijders worden steeds slimmer én handiger! ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie