Versnellingspook trilt
Heeft hier iemand een tip voor. Of wellicht zelf ervaringen mee.
In de vierde versnelling komt het regelmatig voor dat de Versnellingspook trilt. Als je je hand erop legt dan is het over.
Nu is bij de garage de bakolie ververst. Ook is men ruim twee uur bezig geweest om de versnellingen te stellen.
Beter dan het nu is krijgt men het niet voor elkaar. Voor de rest schakelt hij echt perfect.
Ik heb al heel veel auto's gehad. Echter dit heb ik nog nooit meegemaakt. Op zich is er goed mee te rijden. Meer dan de helft vd tijd trilt hij niet. Maar ik wil dit graag opgelost hebben. ( auto is altijd dealer onderhouden echt in perfecte staat)
Alvast dank voor eventuele reacties
In de vierde versnelling komt het regelmatig voor dat de Versnellingspook trilt. Als je je hand erop legt dan is het over.
Nu is bij de garage de bakolie ververst. Ook is men ruim twee uur bezig geweest om de versnellingen te stellen.
Beter dan het nu is krijgt men het niet voor elkaar. Voor de rest schakelt hij echt perfect.
Ik heb al heel veel auto's gehad. Echter dit heb ik nog nooit meegemaakt. Op zich is er goed mee te rijden. Meer dan de helft vd tijd trilt hij niet. Maar ik wil dit graag opgelost hebben. ( auto is altijd dealer onderhouden echt in perfecte staat)
Alvast dank voor eventuele reacties
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij welk toerental van de motor begint het trillen van de pook?
Verdwijnt het weer als je versnelt/vertraagt?
Wat is het type van het wegdek (klinkers/asfalt/zandweg) waarbij het trillen optreed?
Zomaar een paar vragen, wellicht kan er dan meer gericht geantwoord worden.
Verdwijnt het weer als je versnelt/vertraagt?
Wat is het type van het wegdek (klinkers/asfalt/zandweg) waarbij het trillen optreed?
Zomaar een paar vragen, wellicht kan er dan meer gericht geantwoord worden.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- rolf
2 uur om de boel af te stellen??
hock:
Dat is max. een half uur werk. (incl. koffie :mrgreen: )
Zwerft hier wel een afstelprocedure rond die ik ge-upload heb.
Zie pag.2: topic1541.html?start=10
Je zou eens naar de motorophangpunten kunnen kijken, als die slapjes zijn wil de boel ook nog wel eens gaan rammelen en trillen.

Dat is max. een half uur werk. (incl. koffie :mrgreen: )
Zwerft hier wel een afstelprocedure rond die ik ge-upload heb.
Zie pag.2: topic1541.html?start=10
Je zou eens naar de motorophangpunten kunnen kijken, als die slapjes zijn wil de boel ook nog wel eens gaan rammelen en trillen.
Het rare vind ik dat het alleen de vierde versnelling betreft. Ga je dan met je hand op de pook en iets bewegen dan voel je dat hij in een stand komt dat hij niet trilt. Daardoor geloof ik echt dat dit met de afstelling van de schakelklok heeft te maken. Ben bang dat ik toch maar een bezoek aan de dealer moet brengen.
- Audi_gekkie
Als er problemen zijn met een versnellingsbak dan betreft het vaak de 2e en hoogste versnelling.
Deze worden qua tijd het langst gebruikt. Dit is mijn ervaring.
Deze worden qua tijd het langst gebruikt. Dit is mijn ervaring.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="Audi-gekkie"]Als er problemen zijn met een versnellingsbak dan betreft het vaak de 2e en hoogste versnelling.
Deze worden qua tijd het langst gebruikt. Dit is mijn ervaring.[/quote]
De 5e wordt lang gebruikt en de 2e wordt veel gebruikt bedoel je?
Ik heb zelf de indruk dat het toch ergens in de bediening van de bak zit. Is de koppeling al een keer vervangen?
Misschien dat het bedieningsmechanisme op de bak niet goed is teruggezet.
Deze worden qua tijd het langst gebruikt. Dit is mijn ervaring.[/quote]
De 5e wordt lang gebruikt en de 2e wordt veel gebruikt bedoel je?
Ik heb zelf de indruk dat het toch ergens in de bediening van de bak zit. Is de koppeling al een keer vervangen?
Misschien dat het bedieningsmechanisme op de bak niet goed is teruggezet.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"][quote="Audi-gekkie"]Als er problemen zijn met een versnellingsbak dan betreft het vaak de 2e en hoogste versnelling.
Deze worden qua tijd het langst gebruikt. Dit is mijn ervaring.[/quote][/quote]
Correct, daarbij speelt ook dat bij snel optrekken de 2e vaak bruut wordt gebruikt.
Deze worden qua tijd het langst gebruikt. Dit is mijn ervaring.[/quote][/quote]
Correct, daarbij speelt ook dat bij snel optrekken de 2e vaak bruut wordt gebruikt.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="Audi-gekkie"]Correct, daarbij speelt ook dat bij snel optrekken de 2e vaak bruut wordt gebruikt.[/quote]
Lees: dat men de syncromesh niet de gelegenheid geeft om de toerentallen in de bak gelijk te maken.
Dit is op den duur slopend voor een versnellingsbak. Vaak is dit gecombineerd met afgesleten voorbanden en
versleten remmen (van het weer snel af moeten remmen).
Weer ontopic: ik verdenk nog steeds de bediening bij de versnellingsbak.
Lees: dat men de syncromesh niet de gelegenheid geeft om de toerentallen in de bak gelijk te maken.
Dit is op den duur slopend voor een versnellingsbak. Vaak is dit gecombineerd met afgesleten voorbanden en
versleten remmen (van het weer snel af moeten remmen).
Weer ontopic: ik verdenk nog steeds de bediening bij de versnellingsbak.