audi a2 langs de garage geweest

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
hugoboss

30 apr 2010, 01:06 0 x

Vandaag bij de dealer geweest (Kennis van me werkt daar)
ik had het probleem dat ik het abs lampje zag branden toen ik onderweg was naar hem brande die niet meer en hij blijft nu ook uit raar dat het zomaar weg is (mischien door het lang stil staan zaten de remmen ofzo vast denk ik )

epc en motorlampje brand nog steeds
volgens monteur
EGR klep kapot
en gashuis schoonmaken
Dynamo riem vervangen
LV homokineet hoes kapot (aandrijf as hoes denk ik )
inlaat spruitstuk druk sensor vervangen (weet iemand wat dit is?) Luchtamassa meter??
en onderste versnellingsbak steun uitgescheurd moet ook vervangen worden

ik weer dat mercedes een site heeft waar je zelf alle onderdelen met nummer en tekeningen kan bekijken heeft audi ook zo n site met de audi onderdeel nummers enzo
ik vroeg wat kost zo n egr klep hij zij rond de 180 nu zie ik op automateriaal zaken egr kleppen voor 125 euro

Welke klep heb ik er nou in zitten op h base zie ik 2 type staan voor mijn auto

hoop dat iemand me kan helpen

ik ben cv monteur zou ik die egr klep en gashuis zelf mischien kunnen fixen?
Romulus

30 apr 2010, 01:48 0 x

[quote="hugoboss"]
ik weer dat mercedes een site heeft waar je zelf alle onderdelen met nummer en tekeningen kan bekijken heeft audi ook zo n site met de audi onderdeel nummers enzo
[/quote]
Een legale en gratis site is http://www.vagcat.com/epc (wel even registreren). Daar vind je tekeningen, onderdeelnummers en prijsindicaties.

[quote="hugoboss"]
ik ben cv monteur zou ik die egr klep en gashuis zelf mischien kunnen fixen?[/quote]
Het gasklephuis schijn je redelijk goed zelf te kunnen schoonmaken, wel voorzichtig om alleen dat te raken wat schoon moet. Zie http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=21751 (vraag gerust als je een vertaling wilt).
Van de EGR-klep weet ik het niet. Maar veel dingen aan een auto zijn (zeker voor iemand die gewend is te sleutelen) niet ingewikkeld; zolang je geen speciaal gereedschap of software nodig hebt...
hugoboss

30 apr 2010, 02:05 0 x

Romules
bedankt voor u reactie
ik heb het gelezen en wat fotos gezien is niet zo moeilijk denk ik
maar je moet ook een vag laptop hebben om hem weer te laten herkenen
dus ik blijf er maar af denk ik
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 apr 2010, 13:19 0 x

Hallo,

Wat betreft de luchtmassameter, dit is een heel dun draadje (speciaal maeriaal) dat in de luchtinlaatbuis zit. de binnenstromende lucht heeft afhankelijk van de stand van de gasklep en de aanzuiging (vacuum) een bepaalde snelheid, deze stroomsnelheid heeft weer invloed op het draadje dat op haar/zijn beurt weer een singnaal aan het motermanagement doorgeeft zodat de in te spuiten hoeveelhied brandstof t.o.v. de lucht op een juiste verhouding gebracht kan worden (dit in het kort en simpel uitgelegd).
Ik heb eens even gelezen wat er allemaal wordt als defect c.q. ter vervanging wordt aangegeven, maar mij lijkt dit op deze wijze niet juist! Er zitten een aantal zaken bij die ogenschijnlijk dezelfde soort storing kunnen veroorzaken! Dit kan pas worden uitgesloten indien je gaat elimineren. Het lijkt mij een beetje de dealer manier "we weten het niet precies dus nemen we alle onderdelen die hierop van invloed zijn". Het kan er n.l. bij mij niet in dat al deze onderdelen defect zijn!

Theo
hugoboss

30 apr 2010, 14:54 0 x

@ thck
Je kan wel eens gelijk hebben
als ik de motor start dan zie ik de toerenteller schommelen tussen 700 en 1000 toeren hij geeft uit zich zelf gas tot ik 1x gas geef tot de 2000 toeren dan loopt die normaal en blijft die rond de 900 toeren met koude motor

wat me gisteren ook is opgevallen toen ik daar heen ging
als ik bij een stoplicht kwam en me kopling intrapte sloeg hij af
dat gebeurde heel vaak
maar als ik een beetje met de gaspedaal speelde sloeg die niet af
hij valt te ver terug in toeren als ik afrem bij een stoplicht en slaat dan af

zoals Romules het ook heeft gezegt kan het de gasklep zijn die schoongemaakt moet worden
maar dan moet die ingeleerd worden en ik heb daar de aparatuur niet voor anders had ik het gelijk gedaan

Denk dat ik eerst de gashuis eens moet na laten kijken
en dan de EGR klep laten vervangen

Maar wat jij zegt klopt
ik ben cv monteur heb ook een paar collegas rond lopen die 4 onderdelen te gelijk vervangen 9de klant betaalt toch?
Tja zo kan ik het ook maar dat is niet de juiste manier vind ik
hugoboss

30 apr 2010, 20:30 0 x

Gisteren gaf iemand me het advies om de egr klep eens te bekijken en het vacuum slangetje eraf te trekken en er in blazen en een beetje siliconespray er in
dat heb ik dus gedaan
nu is het EPC lampje ook uit maar heel soms komt die weer
Gele motorlampje brand nog steeds helaas
en abs en remsignaal rood was ook weer aan
ging later vanzelf uit begrijp er niets van
ik had wel een zwak remlicht niet kapot maar heel zwak
heb het lampje vervangen kijken of ABS weer gaat branden gisteren 50km gereden zonder lampje en vandaag was die weer even terug heel raar
hugoboss

08 mei 2010, 01:34 0 x

*Update*
Woensdag langs de RDW geweest auto op me naam gezet enzo
Helaas was de douane niet aanwezig ivm 5 mei
Donderdag terug geweest langs de douane bpm enzo geregeld papieren ingevuld
krijg via email een factuur van ze als ik dat heb voldaan dan krijg ik de auto papieren thuis gestuurd met kenteken en kan ik gaan keuren

en vandaag langs een ander garage geweest
had op het duitse forum gelezen hoe je de gashuis moet schoonmaken en heb dat door gegeven aan de monteurs daar eerst wilde ze het niet doen...tot ik zei ik ben toch klant ik betaal toch jullue uurloon ik wil dat je hem schoonmaakt
hij dat ding eruit gehaald en je hoor pik en pik zwart leek wel alsof er asfalt in zat wat een rotzooi
we zijn een uur bezig geweest met schoonmaken alles weer terug gezet motorlaten draaien en ja hoor na een paar minuten ging het epc en gele motorlampje uit en is nog steeds uit auto slaat ook niet meer af geweldig dus niks EGR klep en sensoren kapot nee gewoon gashuis schoonmaken !!
en een stabilisatorstang vervangen en hij is apk klaar
ABS lampje brand soms wel maar gaat weer uit kan door het stilstaan komen (Roest op remschijf)
@lf

08 mei 2010, 11:04 0 x

Geweldig dat het op deze manier gelukt is. Dat scheelt weer geld. Wat was de reden dat de monteur het aanvankelijk niet wilde doen? Zaten er risico's aan of was het gewoon onbekendheid met de auto / methode?
hugoboss

08 mei 2010, 12:00 0 x

Hoi
@lf een dag eerder hebben ze het zelfde mee gemaakt met een vw polo daar hebben ze ook de gasklephuis schoongemaakt en daar had het niet geholpen daarom wilden ze het niet doen
maarja ik denk weer nooit geschoten is altijd mis
heb net weer gekeken Motorlampje en EPC blijft uit

wat nog wel afentoe brand is de ABS en ASR lampje
en dat is heel vreemd S ochtens en bij regenachtig weer brand die altijd in de ochtend
ga ik er een stukje mee rijden en ik start opnieuw dan is die uit !!
en bij mooi zonnig weer brand die in de ochtend ook niet
Met de tijd los ik dat ook wel op hoop ik denk ergens een slecht contact ofzo
of de zekering bij de accu is geocideerd komt ook vaak voor :D
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 mei 2010, 15:43 0 x

Hallo,
Zoals ik dit lees wat betreft dat ABS/ASR lampje lijkt mij dit gezien het tijdstip en de omstandigheden die jij schetst een geval van lekstroom door vochtvorming.

Theo
Plaats reactie