Hallo leden,
Is het normaal als je met je A2 ongeveer 10 tot 30 km/h rijd en je stuurt naar links of rechts dat je een bromend geluid hoort?
Het is geen overdreven geluid, maar je hoort het wel.
Ik hoor graag als julie ook geluiden van de stuurbekrachtiging horen tijdens het rijden.
Stuurbekrachtiging geluid
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nee, dat is geen normaal geluid. Mijn advies is om ermee naar de garage te gaan waar je de auto gekocht hebt.
Ik ga er vanuit dat je garantie hebt?
Succes!
Ik ga er vanuit dat je garantie hebt?
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
Hallo Ewoud,
Als je stil staat en je stuurt naar links of rechts, hoor je dit geluid ook?
Zo niet, dan lijkt het mij stug dat het met de stuurbekrachtiging te maken heeft en moet je het misschien zoeken in een wiellager.
Zo niet, dan lijkt het mij stug dat het met de stuurbekrachtiging te maken heeft en moet je het misschien zoeken in een wiellager.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
brommen hoort niet, licht zoemen wel.
er zit een elektrische pomp op die olie rondpompt als er bekrachtiging nodig is, deze elektrische pomp hoort je altijd wel wat zoemen (eigenlijk alleen als je lv luistert) maar brommen komt mij niet bekend voor, nooit mee gemaakt.
wellicht is er een leiding uit een bevestiging clip losgeraakt en dat de leiding nu tegen de linker kokerbalk trilt?!?!?!
laat het even checken bij de garage.
er zit een elektrische pomp op die olie rondpompt als er bekrachtiging nodig is, deze elektrische pomp hoort je altijd wel wat zoemen (eigenlijk alleen als je lv luistert) maar brommen komt mij niet bekend voor, nooit mee gemaakt.
wellicht is er een leiding uit een bevestiging clip losgeraakt en dat de leiding nu tegen de linker kokerbalk trilt?!?!?!
laat het even checken bij de garage.
[quote="koop9"]brommen hoort niet, licht zoemen wel.
laat het even checken bij de garage.[/quote]
Bendankt voor jullie reacties!
Ik heb woensdag een afspraak bij de garage voor de schokbrekers, ze kunnen dan ook gelijk kijken naar de stuurbekrachtiging. Mischien is er niks aan de hand maar ik dacht zo lang je garantie hebt kan ik het nu beter laten nakijken dan de garantie voor bij is
laat het even checken bij de garage.[/quote]
Bendankt voor jullie reacties!
Ik heb woensdag een afspraak bij de garage voor de schokbrekers, ze kunnen dan ook gelijk kijken naar de stuurbekrachtiging. Mischien is er niks aan de hand maar ik dacht zo lang je garantie hebt kan ik het nu beter laten nakijken dan de garantie voor bij is

[quote="Audi-gekkie"]Hallo Ewoud,
Zo niet, dan lijkt het mij stug dat het met de stuurbekrachtiging te maken heeft en moet je het misschien zoeken in een wiellager.[/quote]
Als je stil staat hoor je het minimaal, als je rijd hoor je het niet overdreven maar je hoort dan toch een geluid waar je aan twijfelt.
Ik heb woensdag een afspraak bij de garage.
Zo niet, dan lijkt het mij stug dat het met de stuurbekrachtiging te maken heeft en moet je het misschien zoeken in een wiellager.[/quote]
Als je stil staat hoor je het minimaal, als je rijd hoor je het niet overdreven maar je hoort dan toch een geluid waar je aan twijfelt.
Ik heb woensdag een afspraak bij de garage.
[quote="Ewoud"][quote="Audi-gekkie"]Hallo Ewoud,
Ik heb woensdag een afspraak bij de garage.[/quote]
Het was een probleem met de stuurbekrachtigingsmotor. Die is inmiddels vervangen onder garantie
Ik heb woensdag een afspraak bij de garage.[/quote]
Het was een probleem met de stuurbekrachtigingsmotor. Die is inmiddels vervangen onder garantie