Pagina 1 van 1
Vervangen bougies
Geplaatst: 17 mar 2014, 18:16
door HansJan
Ik heb nieuwe bougies aangeschaft (NGK 2397) en wil deze monteren. Bij het verwijderen van de kap viel me op dat de bobines op een bepaalde manier geborgd zijn.
Iemand tips hoe dit klusje te klaren? Heb al op het forum gezocht van onze oosterburen, maar kon ook daar geen directe informatie vinden.
Alvast bedankt!
Vervangen bougies
Geplaatst: 17 mar 2014, 19:04
door Peter_Audi_A2
Zoek eens op Youtube, daar kun je soms handige howto's vinden voor bepaalde klusjes ...
Vervangen bougies
Geplaatst: 17 mar 2014, 19:06
door HansJan
Slim, thanks!
Edit: niets gevonden.
Vervangen bougies
Geplaatst: 18 mar 2014, 13:14
door chartjes
[quote="HansJan"]Slim, thanks!
Edit: niets gevonden.[/quote]
ms heb je hier wat aan;
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=31221
of
bijlage
groeten,
Cees
Vervangen bougies
Geplaatst: 18 mar 2014, 20:10
door Peter_Audi_A2
[quote="HansJan"]Slim, thanks!
Edit: niets gevonden.[/quote]
Zelf ook even gezocht, het dichtst in de buurt was een Audi A4 2.0 FSI ... :?
Vervangen bougies
Geplaatst: 21 mar 2014, 14:45
door HansJan
Hoi Cees,
Bedankt voor de informatie, hiermee gaat het zeker lukken! Inmiddels ook een bobinetrekker gekocht. Ik vond het niet zo'n fijne gedachte om met een schroevendraaier te wrikken tussen de kunststof delen.
Nu nog wachten op droog weer :-)
Vervangen bougies
Geplaatst: 03 apr 2014, 01:04
door HansJan
Even een korte update. De bougies zijn vervangen en bobinetrekker kit van Trailers and Tools uit Hengelo is daarbij bijzonder handig geweest:
http://www.trailerandtools.nl/index.php ... =&cat_str=
De kit is voor veel VAG auto's geschikt en kan voor de prijs van €20 niet ontbreken in de gereedsschapsset van de doorgewinterde sleutelaar. En het voorkomt dat je met een schroevendraaier moet gaan wrikken tussen de kunststof behuizing en bobines. Dat is echt vragen om problemen!
De oorspronkelijke NGK bougies zagen er redelijk uit, allemaal een soortgelijke verbranding met heel duidelijk de aanslag van de inlaat (lichtgrijs) en uitlaat (koffiebruin) verdeeld over de 3 elektrodes. Het verse setje NGK's moet nu zijn meerwaarde maar eens gaan bewijzen :mrgreen: