probleem elektriche raambediening
Toen ik gisteren de A2 op mijn oprit parkeerde dacht ik al mijn 4 de zijramen elektrisch te sluiten doch het raam rechtsachter gaat een 15-tal cm terug open. Ik heb de auto een keer opnieuw gestart, de bedienen bij de deur zelf ook geprobeerd docht niets helpt. Ik kan het raam wel "bijna" sluiten maar met het rijden merk je dit uiteraard.
Ik verwacht wel naar de garage te moeten voor een uitlezing / reset van iets of iemand van het A2-forum heeft de "gouden" tip voor mij....? :mrgreen:
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
groeten, Pjotter
Ik verwacht wel naar de garage te moeten voor een uitlezing / reset van iets of iemand van het A2-forum heeft de "gouden" tip voor mij....? :mrgreen:
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
groeten, Pjotter
[quote="advanced"]Was toch een calibratie trucje voor. Raam naar beneden en knop 5 sec vasthouden daarna naar boven en weer 5 sec vasthouden
Dacht het ergens gelezen te hebben[/quote]
Klopt ,proberen pjotter . maar eerst kijken of er niets tussen zit
Dacht het ergens gelezen te hebben[/quote]
Klopt ,proberen pjotter . maar eerst kijken of er niets tussen zit
Ik heb braaf de tips opgevolgd maar niets helpt... :?:
De ruit loopt soepel omhoog en omlaag en er zit niets tussen het raam en de rubbers. Als ik naar beneden 5 seconden vast indruk en vervolgens naar boven indruk (en 5 seconden wil vasthouden) gaat de ruit al direct weer omlaag (een stukjes dan). De kalibratie lukt dus niet vanwege het defect zelf.
Nog andere tips of toch maar naar de garage?
Groeten, Pjotter
De ruit loopt soepel omhoog en omlaag en er zit niets tussen het raam en de rubbers. Als ik naar beneden 5 seconden vast indruk en vervolgens naar boven indruk (en 5 seconden wil vasthouden) gaat de ruit al direct weer omlaag (een stukjes dan). De kalibratie lukt dus niet vanwege het defect zelf.
Nog andere tips of toch maar naar de garage?
Groeten, Pjotter
welk zekering nummer moet dit dan zijn :?: ....want in het boekje staat uitgelegd dat de zekering van een elektrisch raam een "automaat" is die na enkele seconden weer zichzelf reset.
Ik had dit zelf ondervonden toen ik de bediening probeerde te kalibreren. Deze is toen enkele keren afgeslagen en vanzelf weer op stroom gekomen.
Lastig hoor :o :x :|
groeten, Pjotter
Ik had dit zelf ondervonden toen ik de bediening probeerde te kalibreren. Deze is toen enkele keren afgeslagen en vanzelf weer op stroom gekomen.
Lastig hoor :o :x :|
groeten, Pjotter
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voorin de auto links onder het stuur zit het deksel van een zekeringskastje.
Achter op het deksel staat aangegeven waar elke zekering voor is.
Bij mij zat er ook een handig kunststof pincetje het dekseltje op om de zekering eruit te kunnen trekken.
Kwam ik achter bij het controleren van de kapotte koplamp ...
Succes.
Achter op het deksel staat aangegeven waar elke zekering voor is.
Bij mij zat er ook een handig kunststof pincetje het dekseltje op om de zekering eruit te kunnen trekken.
Kwam ik achter bij het controleren van de kapotte koplamp ...
Succes.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
Bij dit soort problemen wordt soms ook de accu ontkoppeld.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]Bij dit soort problemen wordt soms ook de accu ontkoppeld.[/quote]
Werkt ook, maar dan moet je het klokje opnieuw instellen en eventueel de aftermarket radio ...
Pas wel op dat je de achterklep niet dichtdoet wanneer de accu is ontkoppeld, anders krijg je
hem niet meer open ... :?
Werkt ook, maar dan moet je het klokje opnieuw instellen en eventueel de aftermarket radio ...

Pas wel op dat je de achterklep niet dichtdoet wanneer de accu is ontkoppeld, anders krijg je
hem niet meer open ... :?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot