Remschijven vóór vervangen
Geplaatst: 11 apr 2014, 13:24
Alhoewel de auto er iets meer dan 43.000 kilometer op heeft zitten, bleek tijdens de importkeuring dat de remschijven in niet al te beste staat zijn. Tijdens de montage van de S-Line velgen konden we een betere blik op de klauwen en schijven werpen. Het lijkt erop dat de klauwen al een keer behandeld zijn tegen oxidatie, er zitten vage kwaststrepen op.
Verder zijn de remschijven helemaal dichtgekoekt met roest, dus samen met de groeven, het niet al te beste remvermogen, reden om de boel te vervangen. Ook de remvloeistof gaat mee, want die is ook bruin.
Het blijkt dat het dichtkoeken een typisch kwaaltje is van de remschijven die Audi levert voor de A2. Na een korte zoektocht kwam ik uit op de Ferodo of Zimmermann schijven, waarvan de laatste fabrikant beweert dat de schijf niet kan roesten (muv het remvlak). Ook diverse Audi specialisten bevestigen de kwaliteit van Zimmermann, dus die heb ik vandaag een complete kit met schijven en blokken via eBay besteld.
http://www.ebay.nl/itm/360899255323?
Tip van @Rolf:
http://www.automaterialenspecialisten.nl
De werkwijze voor het vervangen van de remschijven en remblokken wordt op pagina 3 van dit draadje uitgelegd.
Verder zijn de remschijven helemaal dichtgekoekt met roest, dus samen met de groeven, het niet al te beste remvermogen, reden om de boel te vervangen. Ook de remvloeistof gaat mee, want die is ook bruin.
Het blijkt dat het dichtkoeken een typisch kwaaltje is van de remschijven die Audi levert voor de A2. Na een korte zoektocht kwam ik uit op de Ferodo of Zimmermann schijven, waarvan de laatste fabrikant beweert dat de schijf niet kan roesten (muv het remvlak). Ook diverse Audi specialisten bevestigen de kwaliteit van Zimmermann, dus die heb ik vandaag een complete kit met schijven en blokken via eBay besteld.
http://www.ebay.nl/itm/360899255323?
Tip van @Rolf:
http://www.automaterialenspecialisten.nl
De werkwijze voor het vervangen van de remschijven en remblokken wordt op pagina 3 van dit draadje uitgelegd.