Grote reparatie, graag wat meningen...
Goedenavond a2 eigenaren,
Mijn a2 moest voor de apk, auto dus heengebracht, stabilisatorstang linksvoor stuk, te hoge co, heleboel meldingen in het systeem, Bla Bla, lang verhaal kort, het volgende moet ik vervangen:
Stab. Stang linksvoor,
Egr klep,
Beide lambda sondes
Nou wil ik alleen online even onderdelen bestellen maar welke site gebruiken jullie daarvoor?
Volgende post leg ik even het hele verhaal uit, excuus als deze post rommelig en gehaast over komt!
Groetjes, Jeroen
Mijn a2 moest voor de apk, auto dus heengebracht, stabilisatorstang linksvoor stuk, te hoge co, heleboel meldingen in het systeem, Bla Bla, lang verhaal kort, het volgende moet ik vervangen:
Stab. Stang linksvoor,
Egr klep,
Beide lambda sondes
Nou wil ik alleen online even onderdelen bestellen maar welke site gebruiken jullie daarvoor?
Volgende post leg ik even het hele verhaal uit, excuus als deze post rommelig en gehaast over komt!
Groetjes, Jeroen
- Audi_gekkie
Excuses zijn niet nodig Jeroen, we zijn hier om elkaar te helpen.
Al mijn onderdelen bestel ik via http://www.mister-auto.nl
Ze zijn snel en goedkoop en bij mij is er tot nu toe nooit iets mis gegaan.
Wil je je nog we even voorstellen in de rubriek ''voorstellen''?
Uiteraard het liefst met foto's van je A2.
Succes met het bestellen.
Al mijn onderdelen bestel ik via http://www.mister-auto.nl
Ze zijn snel en goedkoop en bij mij is er tot nu toe nooit iets mis gegaan.
Wil je je nog we even voorstellen in de rubriek ''voorstellen''?
Uiteraard het liefst met foto's van je A2.
Succes met het bestellen.
Stabilisator stang is t geld niet. Dat is zelf ook goed te doen.
2maal lambda sonde lijkt me wel heel sterk. Het is wel erg toevallig als ze beide tegelijk stuk gegaan zijn.
Deze willen ze idd vervangen vanwege te hoge CO.
Egr klep vervangen? Is die echt stuk dan? Kan die niet Gereinigd worden en opnieuw ingeleerd?
Weet je iets meer over de reden waarom ze alles willen vervangen?
Gr René
2maal lambda sonde lijkt me wel heel sterk. Het is wel erg toevallig als ze beide tegelijk stuk gegaan zijn.
Deze willen ze idd vervangen vanwege te hoge CO.
Egr klep vervangen? Is die echt stuk dan? Kan die niet Gereinigd worden en opnieuw ingeleerd?
Weet je iets meer over de reden waarom ze alles willen vervangen?
Gr René
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De stab. stang kost je de kop niet. Ik zou ook gelijk de stab. koppelingstangetjes meenemen, als je toch bezig bent.
Ik weet niet, hoeveel er bij jouw auto op de klok staat, maar de achterste lambdasonde van de A2 met 1.4 blokje willen nog wel eens kapot gaan zo rond de 130 - 140 Dkm. Al meerdere malen gezien. Dan krijg je het motormanagement lampje branden in je klokkenwinkel. En idd, de EGR klep lijkt mij ook gewoon te reinigen.
Ik weet niet, hoeveel er bij jouw auto op de klok staat, maar de achterste lambdasonde van de A2 met 1.4 blokje willen nog wel eens kapot gaan zo rond de 130 - 140 Dkm. Al meerdere malen gezien. Dan krijg je het motormanagement lampje branden in je klokkenwinkel. En idd, de EGR klep lijkt mij ook gewoon te reinigen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo Jeroen,
Begrijpelijk dat je de voorstelronde ivm de haast van reparative even voor een later moment bewaart. In elk geval welkom, zoals je ziet zijn er al veel reacties op je vragen en dat is exact waar dit forum krachtig in is.
Misschien gekke vraag, maar ga je de reparaties zelf uitvoeren? Want als je lukraak onderdelen gaat kopen zonder te weten wat er écht aan de hand is, kan je misschien beter eerst een second opinion elders opdoen? Want het is inderdaad onwaarschijnlijk dat beide lambdasondes defect zijn.
Waar woon je? Misschien is er een forumlid of een garage die je echt even goed (en betaalbaar) op weg kan helpen.
Begrijpelijk dat je de voorstelronde ivm de haast van reparative even voor een later moment bewaart. In elk geval welkom, zoals je ziet zijn er al veel reacties op je vragen en dat is exact waar dit forum krachtig in is.
Misschien gekke vraag, maar ga je de reparaties zelf uitvoeren? Want als je lukraak onderdelen gaat kopen zonder te weten wat er écht aan de hand is, kan je misschien beter eerst een second opinion elders opdoen? Want het is inderdaad onwaarschijnlijk dat beide lambdasondes defect zijn.
Waar woon je? Misschien is er een forumlid of een garage die je echt even goed (en betaalbaar) op weg kan helpen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Ik sluit me aan bij de voorgangers, Egr klep grondig reinigen en opnieuw inleren, pak dan tevens de gasklep en egr buis mee. Echter tot de lambdasonde heb ik een ander standpunt, de voorste is meestal defect, achter maar heel zelden.
Gr Eric
Gr Eric
- Rinus
[quote="chipsoer"]Ik sluit me aan bij de voorgangers, Echter tot de lambdasonde heb ik een ander standpunt, de voorste is meestal defect, achter maar heel zelden.
Gr Eric[/quote]
Ik stand corrected. Je hebt gelijk.
Ik zat te "kijken" vanaf de bestuurdersplek.
Gr Eric[/quote]
Ik stand corrected. Je hebt gelijk.

- chipsoer
- Audi A2 clublid
Effe een aanvulling, stabilisator stang linksvoor ???? Er zit 1 stabilisatorstang, in je 1.4 benzine A2. Bij elke A2 zijn de rubbers waar de stabilisatorstang inhangt inmiddels denk ik wel vervangen, zou echter kunnen bij jou A2 nog niet ?? Hoeveel km,s staan er op de teller ? Ik vermoedt dat de garage, de linker koppelstang bedoelt ipv stabilisatorstang, een kwestie van 2 schroeven losdraaien, na wieldemontage een paar minuten werk mits de oude snel losgaat. Mochten het de rubbers zijn, ook niet veel werk !! Heb hier nog een setje liggen. Wat betreft de lambdasonde, is ook 10 minuten werk. Het is jammer dat hij naar de APK moet anders was dit een mooi klusje geweest voor op de meeting 30 Mei :mrgreen:
[quote="chipsoer"]Effe een aanvulling, stabilisator stang linksvoor ???? Er zit 1 stabilisatorstang, in je 1.4 benzine A2. Bij elke A2 zijn de rubbers waar de stabilisatorstang inhangt inmiddels denk ik wel vervangen, zou echter kunnen bij jou A2 nog niet ?? Hoeveel km,s staan er op de teller ? Ik vermoedt dat de garage, de linker koppelstang bedoelt ipv stabilisatorstang, een kwestie van 2 schroeven losdraaien, na wieldemontage een paar minuten werk mits de oude snel losgaat. Mochten het de rubbers zijn, ook niet veel werk !! Heb hier nog een setje liggen. Wat betreft de lambdasonde, is ook 10 minuten werk. Het is jammer dat hij naar de APK moet anders was dit een mooi klusje geweest voor op de meeting 30 Mei :mrgreen:[/quote]
Ik ging idd ook uit van de reactiestangetjes welke met 2 moeren vast zit. en niet van de stabistang zelf.
Al moet ik ook wel zeggen dat ik genoeg reactiestangetjes los heb moeten slijpen omdat deze niet meer normaal los te maken vielen.
gr. rene
Ik ging idd ook uit van de reactiestangetjes welke met 2 moeren vast zit. en niet van de stabistang zelf.
Al moet ik ook wel zeggen dat ik genoeg reactiestangetjes los heb moeten slijpen omdat deze niet meer normaal los te maken vielen.
gr. rene