Vandaag nieuwe olie in het blok en filter vervangen. Heb ongeveer 1000km gereden met de eerste olie na de WD40 spoeling. Net voor de wissel nog een blikje Liqui Moly engine flush toegepast.
Nu kan het grote wachten gaan beginnen wanneer het oliekannetje op het dashboard weer tevoorschijn komt. Motor loopt echt merkbaar spoeler nu en ik ben heel benieuwd of het olieverbruik nu ook (veel) lager gaat zijn. Fingers crossed en ik zal het hier uiteraard melden zodra er olie bijgevuld moet worden
Inwendige motorreiniging met Forté & WD40
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Even een update!
Na de spoelolie inmiddels net geen 4000km gereden en het olielampje ging weer aan. Dat is ongeveer 1000km verder dan "normaal" gesproken. Een voorzichtige eerste conclusie is dat het olieverbruik dan met ongeveer 30 procent is gedaald. Het was altijd 1 liter olie op de 3000km en nu dus 1 liter olie op 4000km.
Ik heb een liter bijgevuld en rij weer vrolijk verder met de A2. Kijken of het nu weer 4000km duurt voordat het lampje weer gaat branden.
Motortje loopt echt wel beduidend rustiger en soepeler na de WD40 spoeling. Dat is nog steeds merkbaar.
Na de spoelolie inmiddels net geen 4000km gereden en het olielampje ging weer aan. Dat is ongeveer 1000km verder dan "normaal" gesproken. Een voorzichtige eerste conclusie is dat het olieverbruik dan met ongeveer 30 procent is gedaald. Het was altijd 1 liter olie op de 3000km en nu dus 1 liter olie op 4000km.
Ik heb een liter bijgevuld en rij weer vrolijk verder met de A2. Kijken of het nu weer 4000km duurt voordat het lampje weer gaat branden.
Motortje loopt echt wel beduidend rustiger en soepeler na de WD40 spoeling. Dat is nog steeds merkbaar.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mooie cijfers, volhouden!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
hoop doet leven.
Je moet gewoon verwachten dat het terug komt zoals het was vervuiling krijg je nooit goed weg bij zuigerveren olie schraap veren.
Zeker niet als je niet daarna ideaal gaat rijden . de vervuiling bouwt gewoon weer op..
Je moet gewoon verwachten dat het terug komt zoals het was vervuiling krijg je nooit goed weg bij zuigerveren olie schraap veren.
Zeker niet als je niet daarna ideaal gaat rijden . de vervuiling bouwt gewoon weer op..