auto afsluiten zonder alarm aan te zetten

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 aug 2014, 23:36 0 x

hallo, vandaag ging tot 2 keer toe spontaan mijn alarm af. toeters en bellen, huilende baby's in de buurt, niet leuk.
Nou had ik al 2 dagen een bromvlieg in de auto , ondanks dat ik op de snelweg een stukje met de ramen open heb gereden.
Vanavond na de 2e keer alle deuren open, en de achterklep. Nu is het al weer even stil.
Mijn a2 heeft geen afstandsbediening, ik draai hem met de sleutel op slot. Dan schiet ie automatisch in zn alarm.
Wat nou als het toch weer terugkomt doordat bv een sensor defect is , ik zou dan graag de auto willen afsluiten ZONDER het alarm aan te zetten.
Anders moet ik de auto open laten om de buurt te sparen dat moet toch anders kunnen.
Ik weet niet precies wat voor een alarm het is. ik denk origineel, de claxon lijkt ergens achterin te zitten.
ik heb volgens mij geen aftermarketkastje onder mn console.

weet iemand hoe ik mijn auto ' gewoon ' op slot kan zetten, zonder alarm?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 aug 2014, 00:46 0 x

http://www.audi-a2.nl/digitaal-nederlan ... t1743.html

blz. 23: uitschakelen van de interieurbewaking ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Seven
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

15 aug 2014, 01:53 0 x

Ik heb ook wel eens een alarm gehad omdat het klepje aan de voorzijde niet geheel dicht zat.
stefan74

16 aug 2014, 12:34 0 x

bedankt voor de tips. Het is iig niet meer voorgekomen.
Heb de auto ook nog uitgelezen en er staan geen foutmeldingen gelogd.

Had inderdaad die dag ook mijn serviceklep opengehad maar die zat volgens mij wel goed dicht.
Wist niet dat ie ook op het alarm zat aangesloten.
Viel me nu inderdaad op dat als je de klep sluit terwijl de auto afgelsoten is, de knipperlichten even oplichten, net alsof je de auto op het alarm zet.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 aug 2014, 11:16 0 x

service klepje zit ook schakelaar in net als een normale motorkap.
als je de auto op alarm zet en er staat nog iets open of niet goed in het slot dan knipperen de knipperlichten niet, pas als je de deur of klep goed dicht doet dan zullen ze alsnog knipperen ten teken dat alles dicht is.
knipperen ze niet terwijl wel alles goed dicht is dan zit er een storing in het systeem, b.v. een defect deurslot.

overigens vind ik het wel raar dat je geen afstandsbediening hebt maar wel alarm? heb je dan wel bij de b-style boven je tankklep ontgrendel knopje die schakelaar zitten die peter al aangaf om de interieur sensoren uit te zetten? want die hoort er wel te zitten bij af fabriek alarm.
maar misschien is er achteraf een ander merk alarm in gezet, dat kan natuurlijk ook, of je mist de audi klapsleutel met afstandbediening......
ben benieuwd
stefan74

17 aug 2014, 19:09 0 x

[quote="koop9"]service klepje zit ook schakelaar in net als een normale motorkap.
als je de auto op alarm zet en er staat nog iets open of niet goed in het slot dan knipperen de knipperlichten niet, pas als je de deur of klep goed dicht doet dan zullen ze alsnog knipperen ten teken dat alles dicht is.
knipperen ze niet terwijl wel alles goed dicht is dan zit er een storing in het systeem, b.v. een defect deurslot.

overigens vind ik het wel raar dat je geen afstandsbediening hebt maar wel alarm? heb je dan wel bij de b-style boven je tankklep ontgrendel knopje die schakelaar zitten die peter al aangaf om de interieur sensoren uit te zetten? want die hoort er wel te zitten bij af fabriek alarm.
maar misschien is er achteraf een ander merk alarm in gezet, dat kan natuurlijk ook, of je mist de audi klapsleutel met afstandbediening......
ben benieuwd[/quote]

ik heb wel de schakelaar. ook kan ik met mijn sleutel de ramen openen en sluiten (tijdens het ont- of vergrendelen de sleutel naar links of rechts houden).

Begin nu ook te denken dat er wellicht een losse ' sleutelhanger ' Afstandsbediening bij hoort te zitten. maar ik heb hem iig niet.

Hier wat foto's van de knop in de de stijl en mijn sleutels ( het knopje is voor het lampje ).

Alarm is niks mis mee , ben nu een paar dagen verder en geen problemen meer.
koop9

17 aug 2014, 20:14 0 x

dat is inderdaad een origineel alarm.
nog een vraag; heb je aan de rechterkant ook een cilinder slotje in de deur zitten? of alleen links?
stefan74

17 aug 2014, 21:43 0 x

Ik heb rechts ook een cilinder in de deur, dus dan klopt het toch wel, ik zat al te kijken voor een AB maar dat gaat dus niet lukken.
koop9

18 aug 2014, 20:52 0 x

kan wel maar dan heb je wel wat nodig.....
zoals;
het juiste comfort regelapparaat. als je mazzel hebt is hij eens v.v. zit het juiste type er al in maar dit moet je even nazien door b.v. even onder de mat te kijken welke er in zit.
antenne draad maken (van comfort regelapparaat naar de a-style en dan zo hoog mogelijk doortrekken voor goed ontvangst)
en dan nog een klap sleutel, deze kun je op de sloop kopen van A2 (of A3 ,A4,A6,A8,TT als hij maar van 2001 tm 2003, ongeveer, wil je het precies weten moet ik het even opzoeken)
de afstandbediening moet wel persé van een A2 zijn,
dan moet je nog een losse sleutelbaard na laten maken bij een sleutelboer en die in de klapsleutel zetten (pennetje er uit tikken)
dan de sleutel inleren aan de wegrijblokkering en de afstand bediening inleren.
voilá ;)

ik heb het bij mijn vorige A2 gedaan, vond met mazzel ergens in duitsland een regelapparaat en de sleutel had ik liggen.
sleutelbaardje na laten maken en werkte perfect!
Jeroen Willem

06 feb 2015, 18:08 0 x

@koop9 ik zit met een vergelijkbaar probleem. Ik heb een A2 met afstandsbediening maar dit is een losse druppel. Deze wil ik uiteraard binnen overzichtelijke kosten wisselen of uitbreiden naar 1 klapssleutel
Kan ik dit doen door een tweede hand A2 klapssleutel te kopen en dan het inkeren/programmeren zelf doen? Of moet dit voor honderden euro's bij de dealer?

Alvast bedankt gr Jeroen
Plaats reactie