Hallo, heb zo heel af en toe een probleempje met mn a2 benzine, als ik voor een stoplicht sta te wachten dan voel ik een trilling in de auto en begint mn toerental te schokken/ snel te schommelen, en lijkt het of de motor afslaat.Heb dit, op ruim een jaar tijd, een keer of 4 meegemaakt, toevallig vanmiddag weer.Het lijkt wel alsof mn benzinetank leeg is maar dit is niet het geval. Brandstoffilter is deze zomer nog vervangen.Heb geen foutmeldingen.
nou denk ik aan mn gasklephuis en of EGR klep; maar schijnbaar kan dit ook met een slang v/d rembekrachtiger te maken hebben?Hoe kan men dit zien; waar zit die slang?
Heb dit al eens eerder voorbij zien komen op dit forum, maar kan het zo 1-2-3 niet terugvinden.
Weet iemand meer? zou het ook nog de lambdasensor o.i.d. kunnen zijn?
Schudden en bijna afslaan bij onregelmatig stationair toerental
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
tik eens "rembekrachtiger" in bij de zoekfunctie, het betreffende topic komt dan vanzelf tevoorschijn.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
bedankt voor de reacties; het is me opgevallen dat het eigenlijk alleen voorkomt als ik heel veel korte ritjes heb gereden.Ik denk dus ook aan wat kool in mn gasklep c.q. EGR ventiel. Dit stond toch al op m'n to-do lijstje. Laatst naar duitsland geweest en de motor even goed doorgetrokken en de audi rijd nu alweer een week helemaal probleemloos; en hij loopt stationair als een zonnetje. We kijken het nog even aan.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Korte ritjes vind hij niet leuk, daardoor kun je vervuiling krijgen.
Een ritje Duitsland is goed, dat vind hij lekker, zeker als je dan vooraf even een brandstof toevoeging er in kiepert.
Daarmee reinig je dan vele delen in en aan de motor.
De gasklep echter niet die word alleen schoon door hem zelf aan te pakken.
Een ritje Duitsland is goed, dat vind hij lekker, zeker als je dan vooraf even een brandstof toevoeging er in kiepert.
Daarmee reinig je dan vele delen in en aan de motor.
De gasklep echter niet die word alleen schoon door hem zelf aan te pakken.
Laats had ik ook last van motorstoringen. In de foutcode stond iets als 'te hoge belasting'. Ik had het vermoeden dat het de gasklep was en inderdaad: die was goed smerig. Na schoonmaken geen storingen meer gehad en bovendien is de gasaanname nu stukken beter, zoals bij inparkeren.