Haperende elektronica in bestuurdersportier
Afgelopen zaterdag was @Paladore zo vriendelijk om me even te helpen met het raam van mijn bestuurdersportier dat niet goed sloot. Daarvoor had hij even de binnenbekleding losgemaakt. Sinds gisteren werkt het slot van het bestuurdersportier niet consequent op de afstandsbediening en lijkt het licht van van het raambedieningspaneel wel een knipperende kerstboom.
Ik denk dat ik de binnenbekleding er opnieuw even af moet halen, maar wat moet ik dan doen om de elektronica weer te laten werken?
Ik denk dat ik de binnenbekleding er opnieuw even af moet halen, maar wat moet ik dan doen om de elektronica weer te laten werken?
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
je kan alle stekkers die je ziet even aandrukken.
ik heb dit bij mijn vorige ook gehad maar toen vielen er ook steeds meer functies uit (elektrisch ruit, spiegel verstelling, verlichting in de schakelaars) toen bleek de dikke plus draad tussen a-style en ruitmotor gebroken.
deze gerepareerd en alles werkte weer.
misschien is het zoiets, rommel met je stadslicht aan eens aan de bedrading en kijk eens of het gaat knipperen.
ik heb dit bij mijn vorige ook gehad maar toen vielen er ook steeds meer functies uit (elektrisch ruit, spiegel verstelling, verlichting in de schakelaars) toen bleek de dikke plus draad tussen a-style en ruitmotor gebroken.
deze gerepareerd en alles werkte weer.
misschien is het zoiets, rommel met je stadslicht aan eens aan de bedrading en kijk eens of het gaat knipperen.
Kan zijn dat in de A-style een slapend breukje zit.De connector klikt vast met een vergrendeling, eventueel een contact corrosie probleempje.Inspuiten met een contactspray wellicht.Anders een rondje Nieuwegein doen, kijk ik er even naar.
Inmiddels het paneel van het portier verwijderd en alle stekkertjes losgehaald en ingespoten met contactspray (die van de A-stijl kon ik niet vinden). Ook het tankklepje en de andere ruitbedieningsschakelaars doen het nu niet. Geduldig verder zoeken maar.Zou het loskoppelen van de accu helpen?
Weet je zeker dat de stekker goed in elkaar zit, mooi gelijkmatig in de contra-stekker en daarna de vergrendeling er over heen geklikt ? Anders werkt het niet !Toen ik mijn auto kocht werkte het rechts niets, paneel er af gehaald, zat de stekker niet in elkaar, aangeduwd en vervolgens vergrendeld, geen problemen meer mee gehad !
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Meet even spanning op de dikke plus draad die het ruitmotortje in gaat en dan ook de massa die er naast zit.
Er valt nu wel heel veel uit, uitlezen kan misschien wat meer duidelijkheid geven...
Je kan ook een ander comfortmodule proberen. Ik heb er wel 1 die je kan proberen maar dan moet je even naar Haarlem tuffen....
Je kan hem ook even uit een andere A2 halen en testen, de nummers zullen wel anders zijn maar de ramen en slot moet dan in ieder geval werken.
Er valt nu wel heel veel uit, uitlezen kan misschien wat meer duidelijkheid geven...
Je kan ook een ander comfortmodule proberen. Ik heb er wel 1 die je kan proberen maar dan moet je even naar Haarlem tuffen....
Je kan hem ook even uit een andere A2 halen en testen, de nummers zullen wel anders zijn maar de ramen en slot moet dan in ieder geval werken.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@WilcoM, is dit probleem al opgelost?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
De problemen met de raambediening bij mijn Audi zijn opgelost na het plaatsen van een nieuwe Accu. Misschien even de Accu controleren ?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Misschien is zelfs het even losnemen en vervolgens weer vastzetten van de accupool voldoendeDe problemen met de raambediening bij mijn Audi zijn opgelost na het plaatsen van een nieuwe Accu. Misschien even de Accu controleren ?
om de computer te resetten ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot