Stuur trilt bij hoge snelheid en bij bochten rijden

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Bossink

02 nov 2014, 17:45 0 x

Hallo mede a2-ers!Ik heb het idee dan mijn A2 een beetje aan het zoeken is aan de voorkant. Ooit bij aankoop stond het stuur een beetje gedraaid (bij rechtdoor rijden ja... :) ) En dat is toen verholpen. In de tussentijd ben ik al eens tegen een stoep gegleden over een besneeuwde weg en toen heeft het rechtervoorwiel de grootste klap gehad. Dat is toen ook verholpen met een nieuwe wiellager en uitlijnen. Banden zijn vernieuwd en gebalanceerd. Toen zij de monteur dat er wel een deukje in de rechter voorvelg zat.
Toch heb ik het idee dat het niet door een deukje in de velg komt. Het stuur trilt vanaf 100 km/u en bij 140 km/u voelt het niet veilig meer. Daarnaast wordt het erger als ik een bocht naar links maar, en soms voel ik hem een beetje naar links trekken.
Wat is jullie advies, waar zal ik beginnen met zoeken?Bedankt!
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 nov 2014, 18:51 0 x

Zet er eens een andere wielen set op.
Of desnoods alleen dat wiel wat een deuk heeft.
Pocoloco

02 nov 2014, 18:56 0 x

Contoleer eens of alle wielen vast zitten
Bossink

02 nov 2014, 18:58 0 x

Hoi Koop9, dat heb ik ook getest met m'n winterbanden, maar geen verschil.Ik ben ondertussen wat aan het lezen op het forum en zie dat er genoeg zaken van invloed zijn. Stabilisatorstang, homokineet ....te technisch voor mij :)  Kun je gemakkelijk zelf uitsluiten dat het daaraan zou kunnen liggen?Daarnaast hoor ik 's ochtends vaak gekraak bij het indampen van de schokbrekers (als ik over een drempel rijdt bijv.) Zou dat ermee te maken hebben?Bedankt weer :)
koop9

02 nov 2014, 19:49 0 x

Zet hem eens op de brug en laat de wielen draaien, voorzijde door de 2e versnelling in te schakelen en achter door er een slinger aan te geven.
Let dan op voor hoogte slag of zijdelingse slag.
Het kan zoveel zijn, laat je garage er even naar kijken.
Mogelijkheden zijn o.a.; velg, band, onbalans, hoogte slag, zijdelingse slag, centreer ring tussen velg en naaf, wielnaaf, aandrijfas, homokineet,....... laat anders een goede garage er even naar kijken, dan komt het vast naar voren.
koop9

02 nov 2014, 19:54 0 x

Kraken kan een stabi rubber of gescheurde stabilisatorstang bus zijn maar daar gaat hij  niet van trillen

p.s. zet even je woonplaats, kleur en type motor in je profiel dat is soms handig.
Bossink

03 nov 2014, 09:21 0 x

Bedankt voor zover, zal de Audi binnenkort eens bij de monteur naar binnen rijden. 
Plaats reactie