Een bijzondere roetmeting bij APK door gebruik van ACETON
Geplaatst: 29 jan 2015, 19:21
Hallo allemaal,
Ik had de voorkeur voor GTL diesel, maar nu het duurder is dan benzine houdt het wel op.
Daarom ben ik weer op gewone (en de goedkoopste) diesel gaan rijden, maar wel weer met toevoeging van ACETON.
Ik las ergens dat de roetmeting door gebruik van ACETON een stuk gunstiger werd, dus dit vandaag bij de APK even flink getest.
Met een Turbo Diesel mag je max. 3.0 roetuitstoot meten en bij mij kwam er een resultaat uit van 0,55.
De EGR klep afgesloten, geen katalysator meer, via JB-autoservice 100 pk met mijn 1.4 TDI en dan een roetmeting met zo'n enorm laag percentage! Zo blijft mijn motor mooi schoon en kan ik er nog heel veel milieuvriendelijke kilometers mee rijden.
Groet, Fred Meedendorp
Ik had de voorkeur voor GTL diesel, maar nu het duurder is dan benzine houdt het wel op.
Daarom ben ik weer op gewone (en de goedkoopste) diesel gaan rijden, maar wel weer met toevoeging van ACETON.
Ik las ergens dat de roetmeting door gebruik van ACETON een stuk gunstiger werd, dus dit vandaag bij de APK even flink getest.
Met een Turbo Diesel mag je max. 3.0 roetuitstoot meten en bij mij kwam er een resultaat uit van 0,55.
De EGR klep afgesloten, geen katalysator meer, via JB-autoservice 100 pk met mijn 1.4 TDI en dan een roetmeting met zo'n enorm laag percentage! Zo blijft mijn motor mooi schoon en kan ik er nog heel veel milieuvriendelijke kilometers mee rijden.
Groet, Fred Meedendorp