verwarming en ac werken beide niet
Vanochtend starte ik zoals altijd mijn a2. Ik reed de garage uit en merkte op dat mijn verwarming niet aan het blazen was. Ik dacht eerst misschien omdat het zo koud was vannacht, dat hij eerst even moest opwarmen, maar helaas.
1. Blaast niet maakt niet uit of ik hem op HI of op LO zet
2. de indicator van het blaas vermogen loopt op als ik hem hoger zet, maar loopt daarna weer terug tot niks.
Iemand een idee?
De opmerking dat ik naar de garage moet gaan om hem uit te lezen, heb ik niet zoveel aan, en ga ik ook zeker doen. Maar misschien heeft iemand het al een keer eerder meegemaakt en is er simpele fix.
1. Blaast niet maakt niet uit of ik hem op HI of op LO zet
2. de indicator van het blaas vermogen loopt op als ik hem hoger zet, maar loopt daarna weer terug tot niks.
Iemand een idee?
De opmerking dat ik naar de garage moet gaan om hem uit te lezen, heb ik niet zoveel aan, en ga ik ook zeker doen. Maar misschien heeft iemand het al een keer eerder meegemaakt en is er simpele fix.
- Audi_gekkie
Ik denk gelijk aan kachelweerstand.
http://www.audi-a2.nl/discussion/3551/p ... uit#latest
Deze deed bij mij ook raar en heb ik vervangen.
Helaas is waarschijnlijk de temperatuursensor ook kapot, want ik krijg soms enkel koude lucht.
http://www.audi-a2.nl/discussion/3551/p ... uit#latest
Deze deed bij mij ook raar en heb ik vervangen.
Helaas is waarschijnlijk de temperatuursensor ook kapot, want ik krijg soms enkel koude lucht.
- Jeroen Willem
Hoi Seller
Mijn A2 had precies het zelfde. Blijkt een storingssysteem in te zitten die alles uitschakeld bij een storing.
Dacht bij mij eerst aan kachelmotoren en weerstanden. Maar het bleek een storing in het klepje voor binnen of buitenlucht ventileren. Even aan de computer, reset uiteraard klepje schoonmaken en smeren en werkt weer als een tierelier
Mijn A2 had precies het zelfde. Blijkt een storingssysteem in te zitten die alles uitschakeld bij een storing.
Dacht bij mij eerst aan kachelmotoren en weerstanden. Maar het bleek een storing in het klepje voor binnen of buitenlucht ventileren. Even aan de computer, reset uiteraard klepje schoonmaken en smeren en werkt weer als een tierelier
- Audi_gekkie
Klepje schoonmaken? Het zijn er 8 verdeeld achter het dashboard.
Ik denk dat Jeroen Willem een interne klep in het kachelhuis bedoeld, welke middels een geasvanceerd stukje microelektronica elektronisch aangestuurd word. (eens kijken of iemand deze anekdor nog herkend).
Aan zo'n klep zit gewoon een servomotortje en een potmetertje om de positie te meten. Zodra de klep niet open gaat, denkt de CC storing, dus gaat de kachelventilator dus gewoon uit. Dat er potmeters in dit soort klepjes zitten, is ook de reden dat de CC een basisafstelling nodig heeft. Tijdens een basisafstelling wordt de klep een keer minimaal en maximaal opengezet en de potmeter waarden opgeslagen. De CC weet nu hoe de servomotor aan te sturen om de goede positie in te stellen.
Aan zo'n klep zit gewoon een servomotortje en een potmetertje om de positie te meten. Zodra de klep niet open gaat, denkt de CC storing, dus gaat de kachelventilator dus gewoon uit. Dat er potmeters in dit soort klepjes zitten, is ook de reden dat de CC een basisafstelling nodig heeft. Tijdens een basisafstelling wordt de klep een keer minimaal en maximaal opengezet en de potmeter waarden opgeslagen. De CC weet nu hoe de servomotor aan te sturen om de goede positie in te stellen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mooi dat het opgelost is! Onze ventilator die piept ook al een beetje, maar nog ver in de achtergrond. Zal me niets verbazen als die het dit of volgend jaar ook gaat begeven.
Zou je de kosten met ons willen delen in:
http://www.audi-a2.nl/discussion/comment/40164/#latest
Zou je de kosten met ons willen delen in:
http://www.audi-a2.nl/discussion/comment/40164/#latest
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16