olie peilstok
Hoi,
De A2 lekt wat olie dus peilen is van levensbelang. Echter die kunstof peilstok is niet echt een handig ding. Hij gaat erg stroef er weer in. Hij gaat er ook niet helemaal in. Dus je kan wel doordouwen maar dan stroopt ie denk gewoon op en meetje dus niet goed. Zijn dit aanwijzingen dat er iets fout is? Of doe ik het verkeerd? Zijn er modificaties mogelijk naar een andere peilstok, gewoon onder de motorkap?
Groet Sjors
De A2 lekt wat olie dus peilen is van levensbelang. Echter die kunstof peilstok is niet echt een handig ding. Hij gaat erg stroef er weer in. Hij gaat er ook niet helemaal in. Dus je kan wel doordouwen maar dan stroopt ie denk gewoon op en meetje dus niet goed. Zijn dit aanwijzingen dat er iets fout is? Of doe ik het verkeerd? Zijn er modificaties mogelijk naar een andere peilstok, gewoon onder de motorkap?
Groet Sjors
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het is misschien wel het meest onhandige ding bij de A2. Pas ook nog wat aan de A2 gefrobelt, en ook dan check ik de vloeistofjes. Nou, het mag bekend zijn, pas na een keer of 5 uithalen en er weer instoppen (en ondertussen afvegen) krijg je oas een enigszins betrouwbare peiling op je stok. Ik moet op de 10.000 ongeveer een half litertje olie bijvoegen
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De peilstok moet er zonder problemen in gaan, let op de markering bovenaan!
Olie peilen levert voor mij het meest betrouwbare resultaat op door deze geheel te verwijderen, schoon te maken, kwartiertje wachten zodat de olie in de houder naar beneden kan zakken, peilstok plaatsen, in één keer omhoog en de punt aflezen met zaklamp. Het onderscheid tussen de olie en de zwarte punt is dan goed te zien.
Olie peilen levert voor mij het meest betrouwbare resultaat op door deze geheel te verwijderen, schoon te maken, kwartiertje wachten zodat de olie in de houder naar beneden kan zakken, peilstok plaatsen, in één keer omhoog en de punt aflezen met zaklamp. Het onderscheid tussen de olie en de zwarte punt is dan goed te zien.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gevalletje nieuwe peilstokhouder en carterontluchting om de olielekkage te verhelpen. De peilstokhouder was al een keer gekit, vandaar dat het erg zwaar gaat die distick erin en deruit. Moet ff wachten op de onderdelen voordat de garage aan de gang kan gaan.
Sjors
Sjors