Raam linksvoor gaat niet meer open - je hoort het motortje wel draaien
Ik heb afgelopen week het deurpaneel verwijdert omdat deze niet overal goed sloot. Ik heb een paar van de plugjes toen verplaatst (de meeste al stuk) om de deurbekleding beter vast te kunnen zetten. Een dag of twee later begaf toen mijn electrische raambediening (linksvoor) het tijdens het rijden. Je hoort hem nog wel draaien, maar er gebeurt niets. Kan ik dit veroorzaakt hebben of is het toeval?
Ik heb net de deurbekleding er weer afgehaald, maar nu kijk ik tegen een aluminiumplaat aan met de motor van het raammechanisme erop. Ik zie niet zo één-twee-drie iets wat misschien afgebroken zou zijn.
Ik heb net de deurbekleding er weer afgehaald, maar nu kijk ik tegen een aluminiumplaat aan met de motor van het raammechanisme erop. Ik zie niet zo één-twee-drie iets wat misschien afgebroken zou zijn.
Heeft iemand een CD of DVD met A2 info?
Die zijn makkelijk voor elke oude Windows computer met 32 bits....
Deze verouderde voor meerder Audi modellen heb ik nog niet, wel de VW en SEAT maar dan zie je hoe de plaat en raam eruit moet en weet je wat je stap voor stap moet doen?
Dus heeft iemand deze al en op 31 mei CD of DVD verkoop bij Jos?
Dan voorkomen we problemen en het is wel leuk om te zien waar alle vakken zitten en hoe je er bij komt!
Die zijn makkelijk voor elke oude Windows computer met 32 bits....
Deze verouderde voor meerder Audi modellen heb ik nog niet, wel de VW en SEAT maar dan zie je hoe de plaat en raam eruit moet en weet je wat je stap voor stap moet doen?
Dus heeft iemand deze al en op 31 mei CD of DVD verkoop bij Jos?
Dan voorkomen we problemen en het is wel leuk om te zien waar alle vakken zitten en hoe je er bij komt!
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@Dirck Dit is een heel goed idee! Ik neem aan dat je het pro
Via MP worden ze bij de officiele bedrijven rond de 25 euro te koop aangeboden en via particulieren rond de 7,50.
Het zou inderdaad geweldig zijn dat iemand ze kan aanbieden op de meeting.
Bijv. http://link.marktplaats.nl/m920104495 of http://link.marktplaats.nl/a1021532962
Hier kun je ook online kijken
[enter link description here](http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1)
Klik daarna op CarProg2
Via MP worden ze bij de officiele bedrijven rond de 25 euro te koop aangeboden en via particulieren rond de 7,50.
Het zou inderdaad geweldig zijn dat iemand ze kan aanbieden op de meeting.
Bijv. http://link.marktplaats.nl/m920104495 of http://link.marktplaats.nl/a1021532962
Hier kun je ook online kijken

[enter link description here](http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1)
Klik daarna op CarProg2
Weet je daar ergens een stappenplan van te vinden? Ik vond niet zo gauw iets bij de buren, alleen zo ver als ik al gekomen was. Zonder houvast vind ik t wel spanneAls je weet wat er kapot is moet je de deur zo als het op de foto staat eruit halen anders lukt het niet.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Mechaniek is ook in de aftermarket te koop.
T´is even werk want zoals Poco al aangaf moet je de hele deur uit elkaar halen; portierbekleding er af, alu plaat eruit halen, bedrading los maken, deurrubber voorzichtig los klikken, gehele bovenbouw omhoog uit de deur trekken (niet vergeten de inbouwstand af te tekenen bij de bouten en de wiggen aan de onderzijde) en dan kun je het mechaniek v.v., let op afstelling van het ruit in het mechaniek/ ruitrubbers, probeer hem eerst even open en dicht te doen voor dat je de boven bouw weer vast draait.
1 van de belangrijkste dingen is om de alu plaat er weer goed in te zetten met kit, dit om water lekkage te voorkomen.
Ik had voor mezelf een tijdje terug een imitatie meganiekje van ¨miraglio¨ uit Italie, het enige probleem dat deze gaf was de boring van de 3 schroeven voor de ruitmotor waren te groot en de originele schroeven paste niet meer.... met geluk nog ergens ik dacht 6 mm dikke en vrij lange schroeven gevonden om de motor er tegen aan te krijgen.
Ik heb ze nog een mailtje gestuurd dat ze er of 3 dikkere schroeven bij moeten doen of de gaten kleiner moestgen maken, antwoord; bedankt en we hebben het bij de technische dienst neergelegd, als we iets weten dan hoort u dit van ons....... nooit meer wat vernomen natuurlijk....
T´is even werk want zoals Poco al aangaf moet je de hele deur uit elkaar halen; portierbekleding er af, alu plaat eruit halen, bedrading los maken, deurrubber voorzichtig los klikken, gehele bovenbouw omhoog uit de deur trekken (niet vergeten de inbouwstand af te tekenen bij de bouten en de wiggen aan de onderzijde) en dan kun je het mechaniek v.v., let op afstelling van het ruit in het mechaniek/ ruitrubbers, probeer hem eerst even open en dicht te doen voor dat je de boven bouw weer vast draait.
1 van de belangrijkste dingen is om de alu plaat er weer goed in te zetten met kit, dit om water lekkage te voorkomen.
Ik had voor mezelf een tijdje terug een imitatie meganiekje van ¨miraglio¨ uit Italie, het enige probleem dat deze gaf was de boring van de 3 schroeven voor de ruitmotor waren te groot en de originele schroeven paste niet meer.... met geluk nog ergens ik dacht 6 mm dikke en vrij lange schroeven gevonden om de motor er tegen aan te krijgen.
Ik heb ze nog een mailtje gestuurd dat ze er of 3 dikkere schroeven bij moeten doen of de gaten kleiner moestgen maken, antwoord; bedankt en we hebben het bij de technische dienst neergelegd, als we iets weten dan hoort u dit van ons....... nooit meer wat vernomen natuurlijk....
Poe zeg! Poco vond het 'niet tegenvallen, maar ik vind dat er nog behoorlijk wat er bij zo'n raampje komt kijken. Tot zover moest de deur uit elkaar: http://i.imgur.com/780hCHJ.jpg
Bij zowel het mechanisme als de motor werkte alles nog prima, dus het leek even of ik voor niets spullen had gekocht. Bij nadere inspectie bleek het plastic (van het mechanisme) waar het tandwiel van de motor ingrijpt versleten: http://i.imgur.com/Lsmj0dh.png
Poco wist in een handomdraai alles te verwisselen en weer in elkaar te zitten, en ik kan nu weer parkeergarages inrijden
M'n deurbekleding zit inmiddels niet zo strak meer, dus als iemand de onderdeelnummers van die plastic pluggen weet waar het mee vast zit dan houd ik me aanbevolen!
Nogmaals bedankt aan alle tipgevers en natuurlijk Poco voor het harde werk.
Bij zowel het mechanisme als de motor werkte alles nog prima, dus het leek even of ik voor niets spullen had gekocht. Bij nadere inspectie bleek het plastic (van het mechanisme) waar het tandwiel van de motor ingrijpt versleten: http://i.imgur.com/Lsmj0dh.png
Poco wist in een handomdraai alles te verwisselen en weer in elkaar te zitten, en ik kan nu weer parkeergarages inrijden

Nogmaals bedankt aan alle tipgevers en natuurlijk Poco voor het harde werk.