De Auidi A2 net zo zuinig als de zogenaamde A label auto's.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
j.hoeben1

31 jul 2010, 13:58 0 x

Gisteren zag ik op het nieuws dat de auto's met de zogenaamde A labels incl. de zogenaamde hybride wagens zoals Honda en Toyota lang niet zo zuinig zijn als de producenten opgeven. Als men dan verbruiken ziet van 6.2 tot 6.5 liter voor dergelijke zogenaamde super zuinige en daarom zonder BPM gekocht worden en dan vrij zijn van wegenbelasting kan men zien dat onze A2 wat de zuinigheid betreft ook in de top zit. Ben eens benieuwd of de staat wijzigingen gaat aanbrengen wat de belastingen betreft.

Groetjes Sjors.
pionok

31 jul 2010, 15:12 0 x

Romulus

02 aug 2010, 11:55 0 x

Ik denk dat het verschil is dat de nieuwe zuinige auto's veelal hybrides zijn, die hun voordeel vooral in start-stop kunnen maken, dus in de stad. Een Prius of Honda Hybrid is op de snelweg niet veel zuiniger dan gangbare modellen. Hoewel de Hybrid wel een heel lange eindoverbrenging op zijn CVT haalt, dus weinig toeren hoeft te maken. Mensen die veel op de snelweg zitten, zullen dus veel bespaarpotentieel laten liggen.
De A2 is door zijn concept overal zuinig: goede stroomlijn en (vooral) licht in gewicht. Deze week zijn we van Eindhoven naar Brugge v.v. gereden met 120 echte km/uur, voor mijn doen echt behoorlijk dóórrijden dus. Resultaat: nagenoeg 1:20 :o (zonder airco). En heerlijk fris uitgestapt!
Plaats reactie