Hai,
Vandaag is mijn Audi A2 bij de garage geweest, en hebben ze de distributieriem en waterpomp vervangen. Ik heb ook gevraagd te kijken naar mijn centrale deurvergrendeling en de lambda sensor. Ze hebben de auto uitgelezen, maar nu lijkt het erop dat er met de ecu is gerommeld. Het mil lampje op het dashboard zou moeten gaan branden omdat de lambda sensor een defect heeft, maar doet dat niet (ook bij starten van de auto gaat hij niet branden)
Tevens was het niet mogelijk om de deurvergrendeling uit te lezen, deze werkt niet op de afstandsbediening, wel gewoon met de sleutel.
Kan het zijn dat de vorige eigenaar iets heeft aangepast? Of is dit een bekend iets van een A2?
De garage is capabel en heeft de juiste apparatuur om alle auto's uit te lezen, dus ik geloof hun verhaal.
ECU niet uitleesbaar/aangepast?
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het lampje kan ¨uit¨ gezet zijn door vage praktijken, heb het een tijdje geleden meegemaakt met een A2 FSI die vol storingen zat maar het lampje ook niet brande.... het ledje was zwart geschilderd en er zat een watje in het gaatje bij het ledje.
Bewust zo verkocht door handelaar.....
Dit weer hersteld en toen.... brande hij uiteraard steeds tot de storingen verholpen waren.
Dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn.
Dat ze de comfort module niet kunnen uitlezen zou kunnen komen omdat ze wellicht niet de juiste kast hebben?!?! en alleen EOBD kunnen uitlezen....
Probeer het eens bij een ander of iemand met vdcs / vag-com.
Bewust zo verkocht door handelaar.....
Dit weer hersteld en toen.... brande hij uiteraard steeds tot de storingen verholpen waren.
Dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn.
Dat ze de comfort module niet kunnen uitlezen zou kunnen komen omdat ze wellicht niet de juiste kast hebben?!?! en alleen EOBD kunnen uitlezen....
Probeer het eens bij een ander of iemand met vdcs / vag-com.
- Audi_gekkie
Lastig hoor dit soort "gasten" die zich aanmelden op een forum.
Hij/zij maakt een profiel aan, stelt gelijk een technische vraag, wordt terecht door @pocoloco op hun plaats gezet en logt daarna nooit meer in. X(
Hij/zij maakt een profiel aan, stelt gelijk een technische vraag, wordt terecht door @pocoloco op hun plaats gezet en logt daarna nooit meer in. X(