kracht verlies op de snelweg
Indien je voelt dat de motor erg veel trekkracht verliest bij het optrekken en je amper 100 km/u kunt halen, dan kan inderdaad de turboslang losgeslagen zijn zoals je noemt. Dit is eenvoudig na te gaan door de motorkap te verwijderen en de aansluiting te controleren.
Maar het kan ook zijn dat b.v. de luchtmassameter defect is. Heb dit zelf in mijn oude Audi A3 ook meermaals meegemaakt. Op zich is dit euvel snel te verhelpen zonder al te veel kosten.
Succes!
Michel
Maar het kan ook zijn dat b.v. de luchtmassameter defect is. Heb dit zelf in mijn oude Audi A3 ook meermaals meegemaakt. Op zich is dit euvel snel te verhelpen zonder al te veel kosten.
Succes!
Michel
Komt het krachtverlies ineens? Google op "noodloop".
Zo niet, dan is inderdaad verlies van laaddruk waarschijnlijk, bijv. op de aansluitingen van de tussenkoeler. Luister waar het sist als je gas geeft en/of zoek naar zwarte leksporen.
Zo niet, dan is inderdaad verlies van laaddruk waarschijnlijk, bijv. op de aansluitingen van de tussenkoeler. Luister waar het sist als je gas geeft en/of zoek naar zwarte leksporen.
- mx-man
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ja kracht is ineens weg, ergens tussen de 130 en 140 ligt aan de belasting van de motor, na opnieuw starten is het probleem verholpen. Noodloop was mijn conclusie. maar waar door? is nog even mijn vraag aan de rode audi....
Ja, dat klinkt als noodloop idd. Het zou kunnen dat je turbodruk te hoog oploopt doordat de verstelling van de wastegate klemt, of de turbodruk komt bijv. niet op de juiste waarde door een lek in het laadluchtcircuit. Vaak hoor je dan wel meer gefluit en gesis tijdens het rijden. Even het foutgeheugen (laten) uitlezen, dan weet je in welke richting je moet zoeken.
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Aangezien er hier een wastegate turbo gebruikt wordt is er waarschijnlijk een klein drukslangetje stuk. De ellende is dat deze vaak vlak bij de turbo stuk gaan, dit bijna niet te zien is en dus vervelend te repareren. Uitlezen is hier wel op zijn plaats.
Jos.
Jos.
JBAutoservice BV