Comfort module
Beste A2 rijders,
I.v.m. problemen bij de vorige comfort module (revisie c) waarbij de deuren (verschillend) regelmatig niet reageerden op de centrale deurvergrendeling i.v.m. een haperend relais heb ik een andere 2e handse comfort module (revisie n) gekocht en ingebouwd. Alle deuren reageren nu goed alleen werkt de afstandsbediening van de sleutel niet meer. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
I.v.m. problemen bij de vorige comfort module (revisie c) waarbij de deuren (verschillend) regelmatig niet reageerden op de centrale deurvergrendeling i.v.m. een haperend relais heb ik een andere 2e handse comfort module (revisie n) gekocht en ingebouwd. Alle deuren reageren nu goed alleen werkt de afstandsbediening van de sleutel niet meer. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb deze ook een tijdje geleden vervangen. Je sleutelsignaal moet overnieuw gekoppeld worden met de module. Hiervoor moet je langs de dealer. Als ik mezelf goed heb ingelezen kan je dit niet zelf met vagcom. De sleutelcode moet opgevraagd worden namelijk
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Procedure voor het inleren van sleutels in auto's zonder VCDS.
Tot nu toe bekend voor Audi A3 [8L] (1993 t/m 2003).
Let op: het gaat om het zendergedeelte (centr vergr.), niet om het sleuteldeel (startblokkering).
lees deze instructies eerst helemaal door voordat je begint
verzamel alle sleutels (origineel zijn er 3 sleutels, waarvan eentje zonder handzender)
sleutel 1
zet het contact aan (!) met een sleutel zonder (!) afstandsbediening
vergrendel het bestuurdersportier handmatig met een andere sleutel
neem sleutel 1 in de hand
voer het volgende binnen 30 seconden uit:
druk binnen 5 seconden éénmaal op de ontgrendeltoets van de eerste sleutel (geheugenpositie 1 wordt nu opgeslagen)
de richtingaanwijzers knipperen éénmaal om aan te geven dat het signaal is ontvangen
wacht 5 seconden
druk éénmaal op de ontgrendeltoets om de programmering te bevestigen
de auto wordt ontgrendeld; de programmeermodus wordt gedeactiveerd
zet het contact uit (!) en verwijder de sleutel
sleutel 2
neem sleutel 2 in de hand
druk binnen 5 seconden tweemaal (met een tussenpoze van 1 sec.) op de ontgrendeltoets van de tweede sleutel (geheugenpositie 2 wordt nu opgeslagen)
de richtingaanwijzers knipperen éénmaal om aan te geven dat het signaal is ontvangen
wacht 5 seconden
Tot nu toe bekend voor Audi A3 [8L] (1993 t/m 2003).
Let op: het gaat om het zendergedeelte (centr vergr.), niet om het sleuteldeel (startblokkering).
lees deze instructies eerst helemaal door voordat je begint
verzamel alle sleutels (origineel zijn er 3 sleutels, waarvan eentje zonder handzender)
sleutel 1
neem sleutel 1 in de hand
druk binnen 5 seconden éénmaal op de ontgrendeltoets van de eerste sleutel (geheugenpositie 1 wordt nu opgeslagen)
wacht 5 seconden
sleutel 2
neem sleutel 2 in de hand
druk binnen 5 seconden tweemaal (met een tussenpoze van 1 sec.) op de ontgrendeltoets van de tweede sleutel (geheugenpositie 2 wordt nu opgeslagen)
wacht 5 seconden
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het lijkt mij dat het contactslot geen onderscheid kan maken tussen sleutels met en zonder afstandsbediening...
Overigens, ik had bij mijn zilverkleurige A2 twee sleutels met afstandsbediening en geen zonder afstandsbediening. De ene afstandsbediening werkte niet. De dealer heeft die voor €20 werkend gemaakt ("ingeleerd").
Overigens, ik had bij mijn zilverkleurige A2 twee sleutels met afstandsbediening en geen zonder afstandsbediening. De ene afstandsbediening werkte niet. De dealer heeft die voor €20 werkend gemaakt ("ingeleerd").
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Batterijen ook nog vervangen maar mocht helaas niet baten. Zojuist langs de Audi dealer gereden. De te verwachten kosten bedragen €60-70 en kunnen oplopen tot meer dan €150 (in dat geval zou ik worden gebeld) afhankelijk van de status van de comfort module. E.e.a. moet online worden uitgevoerd. Kan er niet op wachten dus zou de auto een dag kwijt zijn.. Heb nog geen afspraak gemaakt, hopelijk kan het nog op een andere manier..