Koppelingscilinder.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
korwin
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 sep 2010, 00:32

22 sep 2010, 00:52 0 x

Hallo allemaal.
Ik heb even een vraagje.
Heb thuis een audi a2 1.4Tdi staan.
Ik vind dat de koppeling wat laat pakt dus ik ben even gaan kijken hoe dat nou zit.
Volgens mij werkt de koppeling van de auto hydraulisch ik heb de leiding vanaf de koppeling gevolgd, deze loopt achter naar t schutbord en gaat dan in een bocht en verdwijnt achter t schutbord. Onder de hoofdremcilinder ongeveer.
Nou is de vraag, Hoe kom ik nou bij die clinder en het olie reservoir voor de koppeling?
Moet ik dan onder bij de pedalen de boel los halen of onder de kap?
De auto heeft nu 136000 km gelopen en ik ben bang dat mischien de koppeling wat versleten begint te raken.
Gebruikersavatar
chipsoer
Audi A2 clublid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Roermond
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 sep 2010, 03:35 0 x

Als je het mij vraagt pakken ze allemaal laat op. Ik heb een hele tijd moeten wennen aan de koppeling, dacht ook dat hij op was, blijkt echter niet het geval. er staat inmiddels 153.000 op de teller met de eerste koppelingsplaten.
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

22 sep 2010, 09:47 0 x

Onderwerp verplaats naar juiste forum. "Even voorstellen" is bedoeld om je, eh, even voor te stellen. Dat doen we meestal voordat we met een vraag komen :) Hoi, en welkom !
Gebruikersavatar
korwin
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 sep 2010, 00:32

26 sep 2010, 23:59 0 x

Dat is een opluchting.
Maargoed nu weet ik nog niet hoe ik nou bij de koppelingscilinder kom.
Ik zal zelf nog wel eens kijken.
Gebruikersavatar
VerA2
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
Locatie: Gemert-Bakel
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 sep 2010, 13:08 0 x

De cilinder kun je meestal op de bak zien zitten en die zie je als je de motorkap verwijdert. Het hydraulisch reservoir voor de koppeling is meestal een aftakking van het remvloeistof reservoir. Dus één reservoir voor beide toepassingen.
Plaats reactie