veeeeel witte rook uitlaat
Zojuist in een keer mega witterookwolk uit de uitlaat! Meteen motor uitgezet en naar de kant laten rollen! Heb klep eraf maar geen nattigheid.... Geen plas onder de auto. Dus koppakking lijkt mij nog goed... Even opnieuw gestart en meteen die rook weer.... Dus meteen weer uit.
Was dit bijvullen of alles verversen?
Als het bijvullen is, ja dan is het veel. Doe zelf max. een halve liter als ik bijvul.
Met teveel olie rijden is ook slecht voor de techniek. Vooral, als ik me niet vergis, de katalysator. Niet doorrijden dus. Succes!
Als het bijvullen is, ja dan is het veel. Doe zelf max. een halve liter als ik bijvul.
Met teveel olie rijden is ook slecht voor de techniek. Vooral, als ik me niet vergis, de katalysator. Niet doorrijden dus. Succes!
[quote="Auzz;53223"]Was dit bijvullen of alles verversen?
Met teveel olie rijden is ook slecht voor de techniek. Vooral, als ik me niet vergis, de katalysator. Niet doorrijden dus. Succes![/quote]
Hmm, ik dacht dat peil veeel te laag zou zijn omdat het lampje ging branden en hij hard gingpiepen...dus ja, is bijvullen geweest...
Met teveel olie rijden is ook slecht voor de techniek. Vooral, als ik me niet vergis, de katalysator. Niet doorrijden dus. Succes![/quote]
Hmm, ik dacht dat peil veeel te laag zou zijn omdat het lampje ging branden en hij hard gingpiepen...dus ja, is bijvullen geweest...
[quote="pocoloco;53225"]Witte rook is meestal koppakking , olie geef een blauwe rook.[/quote]
Wit/lichtblauw is het. Koppakking is het niet lijkt mij dat heb ik bij 3 andere autos al eens gehad dan is het motorcompartiment ook een bende.
Ik denk dat ik teveel olie heb toegevoegd...is dat zelf af te tappen? Of kan ik zaterdag nog wel naar haarlem rijden vanaf Hoorn?...
Wit/lichtblauw is het. Koppakking is het niet lijkt mij dat heb ik bij 3 andere autos al eens gehad dan is het motorcompartiment ook een bende.
Ik denk dat ik teveel olie heb toegevoegd...is dat zelf af te tappen? Of kan ik zaterdag nog wel naar haarlem rijden vanaf Hoorn?...
Wit/lichtblauw is het. Koppakking is het niet lijkt mij dat heb ik bij 3 andere autos al eens gehad dan is het motorcompartiment ook een bende.<a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... /JDuijnker" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... /JDuijnker" target="_blank" rel="nofollow">JDuijnker</a> schreef:
<blockquote class="Quote"><div>pocoloco;53225" schreef:Witte rook is meestal koppakking , olie geef een blauwe rook.
Ik denk dat ik teveel olie heb toegevoegd...is dat zelf af te tappen? Of kan ik zaterdag nog wel naar haarlem rijden vanaf Hoorn?...</div>
</blockquote>
Ik hoop dat je gelijk heb . Maar vertel , bij 3auto,s al gehad ?? ik heb nog nooit in mijn leven een auto met een lekke koppakking gehad . Nu je dat meld denk ik echt dat het de koppakking is. <br id="null"><br id="null">
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)