Schroefje luchtfilter TDI
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gisteren de grote beurt gedaan. Het viel me op dat er op de behuizing van de luchtfilter 1 schroefje ontbreekt. De schroefjes gemarkeerd als "1" zitten er in, echter het rood omcirkelde schroefje was er niet (hoeft er trouwens ook niet uit voor een luchtfilterwissel). Weet iemand wat voor schroef dit is?

- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
@pocoloco Helaas zit (zat) er dus maar eentje in
@luukske Het schroefje wat in m'n eerste post rood omlijnd is, bevestigd volgens mij de behuizing van de luchtfilter aan iets van het chassis. Het heeft geen verband met de afdekklep die eraf moet voor het vervangen met de luchtfilter. Zonder het schroefje was er in ieder geval wat beweging mogelijk van de behuizing, en ik wil dit weer gewoon in de originele staat terughebben
Onderstaande afbeelding heb ik ook nog kunnen vinden, maar vind ik iets minder duidelijk. Volgens mij gaat het om schroefje "4". In de workshop heel behulpzaam genoemd als "bolt"
Als iemand binnenkort onder de auto staat met de bodemplaat eraf, zou het fijn zijn om even te kijken wat voor schroef het is.

@luukske Het schroefje wat in m'n eerste post rood omlijnd is, bevestigd volgens mij de behuizing van de luchtfilter aan iets van het chassis. Het heeft geen verband met de afdekklep die eraf moet voor het vervangen met de luchtfilter. Zonder het schroefje was er in ieder geval wat beweging mogelijk van de behuizing, en ik wil dit weer gewoon in de originele staat terughebben

Onderstaande afbeelding heb ik ook nog kunnen vinden, maar vind ik iets minder duidelijk. Volgens mij gaat het om schroefje "4". In de workshop heel behulpzaam genoemd als "bolt"

Als iemand binnenkort onder de auto staat met de bodemplaat eraf, zou het fijn zijn om even te kijken wat voor schroef het is.

- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
@spinazie dat eerste plaatsje is toch de onderkant van je luchtfilter? Die 4 zit boven en horen 5 en 6 bij een pakkingring en een bus.
Ik zal er morgen wel eens onder kijken ik heb er 1 staan met de bumper eraf.
Ik zal er morgen wel eens onder kijken ik heb er 1 staan met de bumper eraf.