Pagina 1 van 1
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 19 okt 2010, 17:08
door @lf
Vandaag zag ik bij aankomst na een ritje van zo'n 30 km dat er rook / damp onder de motorkap wegkwam. Het bleek dat er koelvloeistof uit het reservoir gelopen was (via het overloopje in het reservoir) Het niveau was ook net iets onder het minimum. Ik heb het weer bijgevuld met G12 koelvloeistof maar ben benieuwd wat de oorzaak is van het overlopen van het reservoir.
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 19 okt 2010, 23:39
door Romulus
De dop (overdrukbeveiliging) wil nog wel eens te snel afblazen. Deze is snel vervangen voor een paar euro om te testen of het hieraan ligt.
Daarnaast gaat het reservoirtje zelf kennelijk wel eens stuk. Dit is redelijk makkelijk zelf te vervangen.
Tipps und Tricks gibt's hier.
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 20 okt 2010, 22:36
door @lf
Vandaag was het reservoir helemaal leeg. Veel rook onder de motorkap vandaan. In elk geval staat nu vast dat de lekkage niet bij het reservoir wegkomt maar ergens midden achter de motor. Morgen ga ik naar de dealer om het te laten verhelpen.
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 20 okt 2010, 23:09
door jmkoole
Koppakking... :oops:
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 21 okt 2010, 01:03
door @lf
Wat betekent dat? Ik heb er wel een beeld bij maar heb geen idee hoe ingrijpend dit is. Kosten?
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 22 okt 2010, 20:54
door @lf
Gisteren de auto naar de garage gebracht. Vandaag hebben ze het defect gelocaliseerd. Een pijp / buis aan de achterzijde van de motor is lek. Gelukkig dus geen koppakking maar de kosten voor het vervangen van deze buis liegen er ook niet om € 375,- en met een beetje pech ook nog een thermostaathuis a € 200,-
Dat wordt weer een week droog brood eten

Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 22 okt 2010, 21:42
door mx-man
gelukkig geen kop pakking das nog veeel duurder!

maar toch een hoop geld
Thijs
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 28 okt 2010, 23:31
door @lf
Vandaag was eindelijk de auto klaar. Bij het vervangen van de buis brak deze af. Hierdoor moest er nog meer uitgebouwd worden. Verder bleek dat een veer gebroken was. Dit was mij twee dagen daavoor al opgevallen door een knappend geluid in een bocht. Die moest dus ook vervangen worden. Toen de auto van de brug af kon bleek dat de garage een ongelukkig punt had gekozen voor de ondersteuning. De kunststof dorpel was hierdoor bechadigd. Die moest dus ook vervangen worden. Werd wel keurig opgelost maar duurde wel weer een dag extra om het onderdeel te bestellen. Uiteindelijk de auto een week bij de garage gehad en € 793,35 lichter. Nu maar hopen dat ik weer lang zonder al te veel kosten kan rijden.
Koelvloeistof uit reservoir
Geplaatst: 29 okt 2010, 15:14
door Romulus
Mooi dat-ie weer klaar is! Tja, never touch a running system geldt dus niet alleen voor roestige Golfjes (zoals ik er een had) maar ook voor de A2... goed om te weten :?
Dat van de kriksteunpunten is kennelijk een bekend punt dat vaker fout gaat. Ik zal straks als ik de winterwielen ga monteren ook eens goed uitkijken dat mij niet hetzelfde gebeurt...