verlagings set a2 1.2tdi

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
geronimo1400

16 okt 2010, 21:48 0 x

Heeft iemand ervaring met n verlagings set voor de a2 1.2 tdi ????? :?: :?: :?:
Vegamobiel

16 okt 2010, 21:50 0 x

.
Chucker

17 okt 2010, 03:43 0 x

Hey Vega, geef dan beter geen antwoord op de vraag. Best stupid hoor!
Vegamobiel

17 okt 2010, 12:08 0 x

.
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 okt 2010, 13:05 0 x

[quote="Vegamobiel"]hela wie is er hier begonnen ????
verlagingsset voor een A2 1.2 tdi ???
zitten we nog niet genoeg vast op de verkeersdrempels??
nee door de mannier van antwoorden wil ik mijn grieven kenbaar maken dat je niet met een mooi uitgedacht ontwerp moet gaan rommelen
laat de A2 1.2 tdi zo als hij is dan is hij goed en mooi !!

Vegamobiel 8-)[/quote]

Vega; Ga dan ook met de ervoor bedoelde brandstof rondrijden........

Topicstarter; De A2 verlagen kan door een schroefset te monteren. Eigenlijk is er maar een leverancier die een speciaal voor dit type auto set ontwikkeld heeft. Deze set rijdt opvallend fijn, zeker niet te stug. Verlaag hem nooit door veren alleen, dit valt altijd tegen.

Groeten,
Jos.
JBAutoservice BV
Peter

17 okt 2010, 13:21 0 x

Ieder z'n ding. Graag ontopic blijven.
Romulus

17 okt 2010, 13:49 0 x

[quote="jos_br"]De A2 verlagen kan door een schroefset te monteren. Eigenlijk is er maar een leverancier die een speciaal voor dit type auto set ontwikkeld heeft. Deze set rijdt opvallend fijn, zeker niet te stug. Verlaag hem nooit door veren alleen, dit valt altijd tegen.
[/quote]
Jos, geldt jouw antwoord voor de A2 algemeen of voor de 3L specifiek? Daar wijkt kennelijk nogal wat van de ophanging en onderstel af (o.a. 4-gats velgen i.p.v. 5-gats, al heeft dit met verlagen niets te maken). Ik kan zo snel geen eenduidig antwoord vinden bij de buren.

Ik ga in zoverre met Vegamobiel's opmerking mee dat de onze standaard A2 van zichzelf al weinig bodemvrijheid heeft. De 3L is af fabriek al verlaagd en heeft onder nog wat extra spoilers. Ik hoop dat je daarmee niet te veel aan de grond gaat zitten...
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 okt 2010, 14:01 0 x

[quote="Romulus"][quote="jos_br"]De A2 verlagen kan door een schroefset te monteren. Eigenlijk is er maar een leverancier die een speciaal voor dit type auto set ontwikkeld heeft. Deze set rijdt opvallend fijn, zeker niet te stug. Verlaag hem nooit door veren alleen, dit valt altijd tegen.
[/quote]
Jos, geldt jouw antwoord voor de A2 algemeen of voor de 3L specifiek? Daar wijkt kennelijk nogal wat van de ophanging en onderstel af (o.a. 4-gats velgen i.p.v. 5-gats, al heeft dit met verlagen niets te maken). Ik kan zo snel geen eenduidig antwoord vinden bij de buren.

Ik ga in zoverre met Vegamobiel's opmerking mee dat de onze standaard A2 van zichzelf al weinig bodemvrijheid heeft. De 3L is af fabriek al verlaagd en heeft onder nog wat extra spoilers. Ik hoop dat je daarmee niet te veel aan de grond gaat zitten...[/quote]

Dit gaat specifiek over de 3L. Inderdaad heeft het aantal boutgaten van de velg er niets mee te maken, echter het gewicht van de auto wel. Mensen vergissen zich wanneer men bedenkt dat een (goed) verlaagde auto zelfs beter over drempels heen kunt dan met een originele setup. Dit heeft ermee te maken dat een origineel onderstel te slap is en er sneller tijdens het afrijden van een drempel de straat geraakt wordt.

Ik verlaag hier veel auto´s en erger me dan ook aan mensen die meteen hun oordeel over het verlagen heb zonder dat hier ervaring mee is.
Jos.
JBAutoservice BV
geronimo1400

17 okt 2010, 14:03 0 x

hallo en (nog) goede morgen,

Tegen n grapje kan ik best hoor!!!! :mrgreen:

Mooi forum, je krijgt wel lekker snel respons op iets wat je tersprake brengt.

Juist omdat ik (zelf heb laten doen)al ,,veel,, dunner banden heb, maar met de" maat (16"), volgens mij zo ongeveer weer op de zelfde omrol maat zit ,was dit voor mij dus n vraag.

Maar die banden van mij (foto's volgen nog), rijden heerlijk en mijn a2 ligt als n ,,blok,, op de weg (zeker) in bochten. :)

vr groet,
geronimo 8-)
Plaats reactie