Pagina 1 van 2
Dilemma
Geplaatst: 26 apr 2016, 09:55
door Auzz
Gisteren bij het bijvullen van de olie zag ik voor het eerst witte sludge bij de vulopening. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een motor die niet warm wordt gereden of misschien de koppakking. Ik rij zo'n 2 x per dag een rit van 45 minuten, dus niet warm rijden kan de oorzaak niet zijn. Vervolgens gekeken naar de koelstofreservoir, die stond onder het minimum. Uiteraard bijgevuld. Verder geen witte rook, kachel functioneert goed, maar ben er niet gerust op. Het zou zomaar de koppakking kunnen zijn.
Eind mei ga ik naar @koop9, dan heb ik zekerheid. Echter heb ik wel een dilemma over wat wijsheid is. Het blok verbruikt wat olie, heeft kantelende zuigers, wil ik daar nog geld in stoppen of is een revisieblok verstandiger. Aan de andere kant, had bij de aankoop de distributieriem en waterpomp al vervangen.
Best een dilemma

Dilemma
Geplaatst: 26 apr 2016, 18:37
door Bart
Zou er een leuke ombouw mogelijk zijn? Met een ander blok van VAG met iets van 100 pk ofzo.. Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
Dilemma
Geplaatst: 26 apr 2016, 19:49
door Audi_gekkie
@Auzz Volgens jou profiel heeft het blok nog maar net een ton gelopen?
Ik zou als het de koppakking is gewoon deze vervangen en verder niets doen, mits het blok niet meer olie verbruikt dan 1L per 2.000km. Olieverbruik is bekend en kan echt geen kwaad. Als je maar 15k km/pj rijdt dan kun je nog zeker 10 jaar vooruit.
Dilemma
Geplaatst: 26 apr 2016, 19:50
door Audi_gekkie
Bart schreef:
Zou er een leuke ombouw mogelijk zijn? Met een ander blok van VAG met iets van 100 pk ofzo.. Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
Er is een Duitsland een A2 met een 1.8T met 180pk.
Dilemma
Geplaatst: 26 apr 2016, 20:21
door Pocoloco
Koop dan een seat leon fr of een golf gti , deze zijn aan die pk,s gebouwd .
Vind het echt zo raar dat er mensen zijn die 150 + of meer in een A2 willen hebben .
Dilemma
Geplaatst: 26 apr 2016, 20:24
door Pocoloco
Auzz schreef:
Gisteren bij het bijvullen van de olie zag ik voor het eerst witte sludge bij de vulopening. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een motor die niet warm wordt gereden of misschien de koppakking. Ik rij zo'n 2 x per dag een rit van 45 minuten, dus niet warm rijden kan de oorzaak niet zijn. Vervolgens gekeken naar de koelstofreservoir, die stond onder het minimum. Uiteraard bijgevuld. Verder geen witte rook, kachel functioneert goed, maar ben er niet gerust op. Het zou zomaar de koppakking kunnen zijn.
Eind mei ga ik naar @koop9, dan heb ik zekerheid. Echter heb ik wel een dilemma over wat wijsheid is. Het blok verbruikt wat olie, heeft kantelende zuigers, wil ik daar nog geld in stoppen of is een revisieblok verstandiger. Aan de andere kant, had bij de aankoop de distributieriem en waterpomp al vervangen.
Best een dilemma
Gewoon wachten op het advies van koop9 , als het je koppakking is kom je er echt wel achter .<br id="null">En met een gerust auto rijden , joh hoe vaak heeft jou A2 je laten staan ?<br id="null">
Dilemma
Geplaatst: 27 apr 2016, 19:30
door luukske
zolang hij geen water gaat 'zuipen' reed ik nog ff door.
Dilemma
Geplaatst: 27 apr 2016, 20:39
door JDuijnker
[quote="Audi_gekkie;54127"]
Bart schreef:
Zou er een leuke ombouw mogelijk zijn? Met een ander blok van VAG met iets van 100 pk ofzo.. Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
Er is een Duitsland een A2 met een 1.8T met 180pk.
[/quote]
Past vast ook wel een dodge hellcat V8 hennessey met ruim 800pk achter de voorstoelen....maar is dat zinvol?

Dilemma
Geplaatst: 27 apr 2016, 21:48
door muurman
pocoloco schreef:
Vind het echt zo raar dat er mensen zijn die 150 + of meer in een A2 willen hebben .
Gelukkig wil ik ongeveer 130-140pk

Dilemma
Geplaatst: 27 apr 2016, 22:00
door luukske
Ik zie er de grap wel van in,1.8t met 200+pk en sper, mooi verlagen, verbreden , alle bekleding eruit inclusief hemel, rolkooi erin en de Nürburgring op.
Dan heb je als basis toch ook een hele lichte auto ?
Wel als basis een FSI nodig dan heb je vast schijven achter natuurlijk.
Wie weet waag ik me er ooit nog eens aan heb het casco al liggen :p