Open DAK OSS gaat niet meer open

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
SerdalGulhan
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 mei 2016, 19:57 0 x

Beste leden, 
Ik krijg mijn OSS niet meer open. Ik wil de dak repareren, maar omdat de ramen in de dak niet open gaan, kan ik de dak er niet af monteren. Is er een manier om de ramen te kunnen openen van de Open dak? Met de motor loopt het niet, hij draait wel, maar tevergeefs, de raam gaat niet mee.
Weet iemand hier misschien iets vanaf?
AUDI A2 1.4 TDI S-LINE AMF 75PK van 01/2001
Pocoloco

31 mei 2016, 20:36 0 x

Probeer eens een pb naar Ron47 ,die weet hier veel over.
guylian.vleesch-du-bois

01 jun 2016, 09:27 0 x

Ik hoop niet dat je hetzelfde probleem heb als ik.
Maar je kan hem open krijgen. Waar de elektrische knop zit om hem open te krijgen. Dat deel maak je los en dan zie je een imbus. Draaien maar en hij gaat open.

Mocht je hetzelfde probleem als ik hebben, dan ga ik je alvast vertellen dat als je hem laat vervangen bij de Audi met de originele onderdelen, dat het 2500,00 euro kost. Jammer genoeg zitten hier maar 2 man uren in. Onderdelen zijn duur.
SerdalGulhan
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

01 jun 2016, 10:31 0 x

Ik heb de dakbekleding er al af. De motor heb ik al handmatig met een inbus geprobeerd te openen. Maar de rails draait wel, maar neem de raam niet mee.
Hoe krijg ik de raam open als de motor handmatig ook niet opend?
AUDI A2 1.4 TDI S-LINE AMF 75PK van 01/2001
guylian.vleesch-du-bois

01 jun 2016, 20:50 0 x

Tocht hij als je rijdt? zo niet moet je de overweging maken of je het laat vervangen of niet. Rails en Motor vervangen kost 2500,00 euro.. zitten 2 man uren in, dus de onderdelen zijn prijzig. Als je motor nog functioneert, kan je alsnog vragen hoeveel de rails kost.

Of iemand hier in de groep moet er handig mee zijn, dan ben ik ook geïnteresseerd, maar anders laat ik het dicht en kom er niet meer aan. 
Pocoloco

01 jun 2016, 21:41 0 x

<a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... ch-du-bois" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... du-bois</a> schreef:
Tocht hij als je rijdt? zo niet moet je de overweging maken of je het laat vervangen of niet. Rails en Motor vervangen kost 2500,00 euro.. zitten 2 man uren in, dus de onderdelen zijn prijzig. Als je motor nog functioneert, kan je alsnog vragen hoeveel de rails kost.

Of iemand hier in de groep moet er handig mee zijn, dan ben ik ook geïnteresseerd, maar anders laat ik het dicht en kom er niet meer aan. 
2 man uren ?? dat geloof ik niet , naar binnen rijden is al een kwartier.
Ron47
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

01 jun 2016, 22:45 0 x

Zie mijn verhaal over OSS.
We repareren de meenemers en hebben een ruildak.
guylian.vleesch-du-bois

02 jun 2016, 15:48 0 x

Pocoloco ik wilde hem laten repareren bij de Audi en vroeg een offerte aan hoeveel het zou gaan kosten. Uitgerekend kwam ik op 2500 euro uit. Als het materiaal goedkoper was, had ik hem laten repareren bij me zwager. Vind 2000 euro voor materiaal te veel, voor iets wat ik bijna niet gebruik en niet lekt ;)
JDuijnker

03 jun 2016, 15:35 0 x

Er staat een dak te koop op marktplaats voor €350.
Kickdown

17 jun 2016, 11:12 0 x

Ik heb mijn dak in november laten maken bij Ron47 en mijn dak is weer als vanouds! Mijn dak ging ook niet open en toen heeft Ron mijn dak volledig los gehad. De meenemers in het dak gaan vaak stuk, bij mij was dit ook het geval. Die kan je normaal niet vervangen waardoor er complete nieuwe sets in moeten die heel prijzig zijn! Ron heeft hier wat op gemaakt waardoor je niet zulke dure sets nodig hebt. Mijn dak is sinds november 2015 prima te openen en te sluiten. Voordat ik bij Ron terecht was gekomen had ik mijn dak door Erik Satter laten repareren. Mijn dak scheen maar voor de helft te repareren dit betekende dat ik alleen het eerste dakje open mocht doen. Nog geen maand later hield het dakje er krakend mee op. Toen ik bij Erik kwam kreeg ik te horen dat het dak er volledig uit moest wat minimaal 1500 euris ging kosten. De 350 die ik voor de tijdelijke oplossing had betaald was ik kwijt! Achteraf ook veel geld want er is toen alleen de hemel los geweest. De reparatie bleek te zijn gedaan door een Parker in de meenemer te schroeven, die heeft het niet lang gehouden. Dat was ook de reden waarom mijn tweede dakje niet open mocht die Parker kon dat niet houden. Ik heb vorig jaar echt alle opties bekeken want ik moest en zou een werkend dak krijgen, ik heb toen ook al eea op het forum gezet. Ik zou zeggen neem contact op met Ron want voor een fractie van de normale kosten heb je weer een goed werkend dak. Mocht je trouwens ooit in de buurt zijn mag je mijn dak altijd komen bekijken ! Wat overigens ook niet onbelangrijk is, is dat het dak goed afgesteld dient te worden anders heb je een fluitend dak, de mijne is muisstil geworden.
Plaats reactie