Instrumentenbord ; icoontje motorblok.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
koenc

30 nov 2010, 23:25 0 x

Sinds vandaag krijg ik een oranje icoontje van een motorblok op mijn instrumentenpaneel.
Ik herinner me dat dit in het verleden ook eens gebeurde, na enige tijd lichtte het niet meer op.
Het is een waarschuwing i.v.m. de 'regeling' van de motor???
Is dit ernstig, moet ik onmiddellijk naar de garage??
Peter

01 dec 2010, 08:50 0 x

Het oranje motorlampje kan op verschillende dingen duiden. Even laten uitlezen bij de garage. Verder hebben we hier de gewoonte om eerst even langs het voorsteltopic te gaan :)
vos10
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mar 2011, 20:44 0 x

kan zijn dat 1 van je bobines de geest geeft binnenkort, heb ik ook gehad, wil niet 100 procent zeggen natuurlijk dat dit zo is , had hem ook laten uitlezen en toen was er niks te zien, dus hebben ze hem gereset en de volgende dag had ik kapotte bobine :roll:
Romulus

17 mar 2011, 10:25 0 x

Even laten uitlezen is het beste idee. Het kan best eens samenhangen met je EGR-probleem in december. Of een bobine. Of... nou ja, zonder uitlezen is het speculatie wat er aan de hand is en hoe ernstig het kan uitpakken.
koenc

20 mar 2011, 17:17 0 x

Eindelijk,
na tijdsgebrek, ziekte, drukte, de EGR-klep laten kuisen en resetten.
Dit bij een garage die tweedehandeswagens verkoopt en voornamelijk Audi en Vw.
Vriendelijke en ervaren garagist.
Hij heeft dus de 'klep' gekuist en gereset, tevens de koplamp gekuist (wegens condens) en alles tegen een 'vriendenprijs' in vergelijking met de Audi-dealer.
Voor ik de wagen binnenbracht kreeg ik af en toe de 'waarschuwing' "EPC" op het dashbord, mogelijk hing dit samen met de vuile EGRklep? Op de computer was er niets van te merken.

Heel af en toe, krijg ik nu de waarschuwing 'stuur' met een uitroepreken, in het midden van het dashbord, waar de temperatuur normaal staat.
Ik heb dit gemeld in de garage, maar niets te zien op de PC??
Het gebeurt echt zelden, zodat ik me er niet echt druk om maak, maar gerust ben ik niet.

Groeten iedereen,

koenc
mvdklip

20 mar 2011, 21:53 0 x

Ik heb die waarschuwing van het stuur volgens mij ook een keer gehad. Gebeurde een paar dagen terug toen bij het optrekken de motor bijna afsloeg (te weinig gas). Een harde piep zoals bij een lege tank en een oranje pictogram lijkend op een stuur. Ik zou erg graag weten wat dat geweest is.
Gerrit-Jan

21 mar 2011, 21:21 0 x

hey

ik denk dat de motor door het 'bijna' afslaan te weinig toeren heeft gemaakt waardoor de servo van de stuurbekrachtiging een storing af heeft gegeven,

ik zelf heb dit bij het bijna afslaan al vaak gezien maar dan een dynamo lampje!

groeten,
GJ Kroon
Plaats reactie