deur knakt

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mister

30 dec 2010, 20:49 0 x

beste mensen,

ik heb last van knakkende deur. de bestuurders kant. is erg irritant. ik heb kruipolie gespoten. maar tevergeefs. hij blijft knakken. het is de pinnetje die je deur tegenhoudt tegen te ver open gaan. gaan die dingen vaak stuk? moet ik misschien wd40 gebruiken? of toch vervangen?

heeft misschien iemand een how to voor verwijderen van deur paneel? want ik kan nergens schroefjes ofzo zien.

alvast bedankt voor de tips...
k.veenstra

30 dec 2010, 22:05 0 x

Dat is de deurvanger, heb ik ook gehad.
Het zit met name in de pin die het stangetje wat in de deur loopt vasthoud en waar deze op draait.
Je kunt de zijbekleding weghalen en daarachter zit het bevestiging gedeelte die je moet vervangen en die waarschijnlijk is uitgesleten.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2010, 22:31 0 x

Het is een kwestie van naast het demonteren van het deurpaneel, verder nog 2 schroeven van de deurvanger zelf, stelt niet veel voor en ik dacht de onkosten voor een nieuwe deurvanger rond de €25,00
mister

31 dec 2010, 02:52 0 x

Ok dat is duidelijk. hoe haal ik deurpaneel eraf? is het gewoon klik werk? of moet ik nog wat schroefjes los maken? ik heb maar 2 schroeven gezien bij de handgreep binnen. moet ik die ook los schroeven? sorry dat ik zoveel vraag. ik ben bang dat ik iets kapot trek.
chartjes

31 dec 2010, 09:28 0 x

[quote="mister"]Ok dat is duidelijk. hoe haal ik deurpaneel eraf? is het gewoon klik werk? of moet ik nog wat schroefjes los maken? ik heb maar 2 schroeven gezien bij de handgreep binnen. moet ik die ook los schroeven? sorry dat ik zoveel vraag. ik ben bang dat ik iets kapot trek.[/quote]

Misschien heb je hier wat aan (zie bijlage)
Geleend van onze buren!

groeten,

Cees
Menno

31 dec 2010, 10:15 0 x

Dit probeem heb in oktober verholpen, vervang de hele "deurtegenhouder" maar, kruipolie werkt niet. Deur paneel is makkelijk te demonteren, paar torxbouten losdraaien en klaar!
tja

31 dec 2010, 14:14 0 x

deurpaneel loshalen:
achter het afdekplaatje van de tweeter zit ook nog een schoef.(met kleine schroevendraaier kan je die er zo aflichten) samen met de 2 onder de handgreep loshalen.
dan aan de onderkant van het deurpaneel zit een klein inhammetje. daar je vinger(s) inzettenen flink trekken, met beleid uiteraard, succes!
mister

01 jan 2011, 02:09 0 x

Dank je wel voor de snelle reacties. Die how to van de Duitsers is wel fijn met foto en al. Alleen mijn Duits is niet echt perfect. Maar goed met een beetje beleid gaat het me morgen lukken denk ik.

Dat klik systeem is mooi maar gaat wel snel kapot. Vooral met dit weer.

Ik laat jullie weten of het gelukt is.
mister

01 jan 2011, 17:44 0 x

Zojuist vandaag de nieuwe deurvanger met succes gemonteerd. Achteraf gezien appeltje eitje...

Idd het zijn 3 torx schroefjes die je moet losmaken en dan onderin deurpaneel heb je een inhammetje waar je met je vingers voorzichtig moet lostrekken.

Olie o.i.d. heeft weinig zin omdat deurvanger een soort veersysteem is en olievrij werkt. Dus als ie eenmaal begint te knakken/piepen heeft ie zijn goeie tijd gehad.

Ik wil iedereen hier bedanken. Zonder jullie had ik zeker iets afgebroken.
chartjes

01 jan 2011, 18:27 0 x

[quote="mister"]Zojuist vandaag de nieuwe deurvanger met succes gemonteerd. Achteraf gezien appeltje eitje...

Idd het zijn 3 torx schroefjes die je moet losmaken en dan onderin deurpaneel heb je een inhammetje waar je met je vingers voorzichtig moet lostrekken.

Olie o.i.d. heeft weinig zin omdat deurvanger een soort veersysteem is en olievrij werkt. Dus als ie eenmaal begint te knakken/piepen heeft ie zijn goeie tijd gehad.

Ik wil iedereen hier bedanken. Zonder jullie had ik zeker iets afgebroken.[/quote]

En daar is dit forum voor!

groeten,
Cees
Plaats reactie