Knarsend geluid bij schakelen van de 2 naar de 3 + tankklepje gaat steeds open
Goedenavond.
Na een maand en 2000 KM erbij in mijn prachtige SLINE vallen mij nu twee problemen op. als ik soms van de 2 van de 3 schakel knarst mij bak heel erg hij komt dan ook moeilijk in de versnelling. Verder schiet het tankklepje steeds los ook al heb ik niet op de knop gedrukt zelf dacht ik bij dit probleem aan het slotje wat kapot zou zijn. zouden beide problemen zelf op te lossen zijn of moet ik hiermee naar de garage? Verder heel veel plezier met mijn Audi is er ook een pagina over je auto dan kan ik mooie foto's laten zien ;-)
Met Vriendelijke Groet
Matti
Na een maand en 2000 KM erbij in mijn prachtige SLINE vallen mij nu twee problemen op. als ik soms van de 2 van de 3 schakel knarst mij bak heel erg hij komt dan ook moeilijk in de versnelling. Verder schiet het tankklepje steeds los ook al heb ik niet op de knop gedrukt zelf dacht ik bij dit probleem aan het slotje wat kapot zou zijn. zouden beide problemen zelf op te lossen zijn of moet ik hiermee naar de garage? Verder heel veel plezier met mijn Audi is er ook een pagina over je auto dan kan ik mooie foto's laten zien ;-)
Met Vriendelijke Groet
Matti
- Audi_gekkie
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zelf gelukkig nooit gehad ik tijdens uitstappen 1 van mijn 2 schakelaars aantik ik er twee heb & 50 % meer kans heb dit mij dan gaat gebeuren.
1 tankklep en 1 alarm interieur sensor uitschakeling bij indrukken de schakelaar deze blijft oplichten
Kan ook zijn dat de schakelaar of contakt dender heeft dus het veer werk versleten is en heel makkelijk schakeld
Zou het kunnen zijn de " nieuwere types " met de soft drukknoppen blijkbaar eerder last hebben ?
Mijn zus met A2 van 2004 had dit maanden terug met haar A2 tankklep open ging onder het rijden.,.
Ook een nieuwe erin en weg was het en ze had de A 2 inmiddels ook 3 jaren....maar die rijdt slechts max 18..000 per jaar.
En aan je km stand kan het kloppen ik er al inmiddels 2 vervangen heb sinds bij aanschaf bij 160.000 km..nu 275.000...in 3 jaar.
Ik tank steeds 31- 33 liter per tankbeurt, eerder tank niet ik dan nog eerder schakelaar moet vervangen...
Tzt springt het drukknopje van schakelaar spontaan uit zijn behuizing en begint soms vooraf eerst te klemmen bij indrukken....
Grt
Rolf
1 tankklep en 1 alarm interieur sensor uitschakeling bij indrukken de schakelaar deze blijft oplichten
Kan ook zijn dat de schakelaar of contakt dender heeft dus het veer werk versleten is en heel makkelijk schakeld
Zou het kunnen zijn de " nieuwere types " met de soft drukknoppen blijkbaar eerder last hebben ?
Mijn zus met A2 van 2004 had dit maanden terug met haar A2 tankklep open ging onder het rijden.,.
Ook een nieuwe erin en weg was het en ze had de A 2 inmiddels ook 3 jaren....maar die rijdt slechts max 18..000 per jaar.
En aan je km stand kan het kloppen ik er al inmiddels 2 vervangen heb sinds bij aanschaf bij 160.000 km..nu 275.000...in 3 jaar.
Ik tank steeds 31- 33 liter per tankbeurt, eerder tank niet ik dan nog eerder schakelaar moet vervangen...
Tzt springt het drukknopje van schakelaar spontaan uit zijn behuizing en begint soms vooraf eerst te klemmen bij indrukken....
Grt
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Een versnellingsbak die knarst van 2 naar 3 zeg je, en hij gaat moeilijk in de versnelling.
En dan vraag je of je naar de garage moet, of zelf kan oplossen?
Met het feit dat je je dat al afvraagt, zou ik zeker naar een garage gaan.
Of dacht je ergens wat WD40 op te spuiten, zodat het over gaat?
En dan vraag je of je naar de garage moet, of zelf kan oplossen?
Met het feit dat je je dat al afvraagt, zou ik zeker naar een garage gaan.
Of dacht je ergens wat WD40 op te spuiten, zodat het over gaat?
Iedereen bedankt voor de reacties. ik heb vandaag even naar het tankklepje gekeken en op het oog lijkt er niks mis met het slotje ik ben 1.90m lang dus het kan kloppen dat ik dan soms het knopje raak. verder volgende week even met mijn versnellingsbak naar onze garage ( goede maat van mijn vader heeft jarenlang bij VW/AUDI dealer gewerkt
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Heel verstandig. Ik heb wel eens een a2 gehad waar het tankknopje ruim 1 mm buiten het sponning je van de behuizing uit stak. Als je er met je rug dan tegenaan kwam ging het klepje altijd open. De schakelaar hoor niet uit de behuizing te steken. Als je er een euro plat op drukt hoort hij niet te werken.
Bedankt voor de tip roy ik ga vanavond even zo testje doen<a title="Link: /index.php?p=/profile/4123/Ron47" href="/index.php?p=/profile/4123/Ron47">Ron47</a> schreef:
Heel verstandig. Ik heb wel eens een a2 gehad waar het tankknopje ruim 1 mm buiten het sponning je van de behuizing uit stak. Als je er met je rug dan tegenaan kwam ging het klepje altijd open. De schakelaar hoor niet uit de behuizing te steken. Als je er een euro plat op drukt hoort hij niet te werken.