Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een Audi A2 1.4 TDI aangeschaft. Ik kom er nu achter dat er onder het rijden van alles kraakt. Dus ik wil ik es een paar dingen gaan bezien zoals de silentblocks aan de achteras. Nu moet ik de auto opkrikken en op assteunen plaatsen, maar in elk boek of handleiding lees ik NIET ONDER DE ACHTERAS OPKRIKKEN, ALLEEN DE AUTO OPKRIKKEN ONDER DE DAARVOOR BEDOELDE 4 KRIKPUNTEN LANGSZIJ. Ik wil de auto met de garagekrik omhoog krikken onder de steunpunten (onderzijde auto), maar hoe of waar kan ik vervolgens een assteun plaatsen, sommige handleidingen zeggen ALLEEN onder de steunpunten assteunen plaatsen? Hoe doe ik dit het beste? En waarom mag je niet opkrikken onder de achteras?
Steunpunten en krikpunten
- Bluemotion
Bodem is van alu, hierdoor snel deuken, en als de krik van ijzer is krijg je corrosie op je alu.
onder achteras kan prima, als je t maar veilig doet!
onder achteras kan prima, als je t maar veilig doet!
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De APK-keurmeester zit daar niet mee als hij de achterwielen wil controleren. Omhoog op de brug, hoge assteun midden onder de achteras en brug laten zakken tot de as op de assteun rust en de achterwielen los van de brug zijn.
Nou is een A2 ook niet zo heel zwaar van achter :p
Nou is een A2 ook niet zo heel zwaar van achter :p
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options