Tankklep opent bij uitstappen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
ovi322
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

18 jan 2011, 01:03 0 x

Ik zit met de bestuurdersstoel op de achterste stand en telkens als ik uitstap gaat spontaan het klepje open.
Dit komt omdat ik met mijn been tegen het knopje aankom.
Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden en zo ja wat is de beste oplossing om dit te voorkomen?
Rens 79

18 jan 2011, 01:59 0 x

[quote="ovi322"]Ik zit met de bestuurdersstoel op de achterste stand en telkens als ik uitstap gaat spontaan het klepje open.
Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden en zo ja wat is de beste oplossing om dit te voorkomen?[/quote]

Hallo Jans,
Heb dit ook al eens aan gekaart op het forum,maar dan bij Algemene discussie,kijk daar maar eens bij 4 oktober.
Heb er trouwens nog steeds last van,elke keer als ik uitstap loop ik ff naar achteren om het klepje dicht te duwen.
Wel mazzel dat het niet ver lopen is :D

Grtz Rens
ovi322
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

18 jan 2011, 02:29 0 x

[quote="Rens 79"][quote="ovi322"]Ik zit met de bestuurdersstoel op de achterste stand en telkens als ik uitstap gaat spontaan het klepje open.
Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden en zo ja wat is de beste oplossing om dit te voorkomen?[/quote]

Hallo Jans,
Heb dit ook al eens aan gekaart op het forum,maar dan bij Algemene discussie,kijk daar maar eens bij 4 oktober.
Heb er trouwens nog steeds last van,elke keer als ik uitstap loop ik ff naar achteren om het klepje dicht te duwen.
Wel mazzel dat het niet ver lopen is :D

Grtz Rens[/quote]

Rens,
Ik zag het.
Begrijp dat je meer moet eten zodat je bovenbenen zachter "dikker worden" lijkt mij niet de oplossing dus ga ik zelf wel wat verzinnen.
Want de auto heeft nu meer de klep open dan mijn vriendin.
En dat is wel heel apart als je haar kent. haha
Romulus

18 jan 2011, 14:01 0 x

Als ik de Mercedes-reclame van vorig jaar ergens mag geloven, is dat wel een heel duur klepje. Je had natuurlijk geen 3L gekocht om telkens dit klepje te openen 8-)

Ik heb het euvel zelf niet. Misschien kun je je manier van uitstappen wat aanpassen, geen idee of dat lukt als de stoel helemaal achteraan staat. Of de knop minder gevoelig maken door bijv. de omliggende rand hoger te maken. Of desnoods (de vrijgave van) de knop verplaatsen naar bijv. de middenconsole. Of helemaal desnoods, de stekker eraf en de tankdop openen via de noodroute achter het klepje in de kofferbak. Met zo'n 3L sta je toch niet vaak aan de pomp... :mrgreen:
Plaats reactie