Motorolie druk te laag kan iemand mij helpen?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Duran010

28 jul 2011, 21:19 0 x

Hallo,, ik heb een probleempje met mijn audi a2,, een paar dagen trug kreeg ik opeens een

ROOD symbooltje van olie te zien op mn display,, en een 3x piepend geluid,, als waarschuwing,,

ik heb gekeken of er genoeg olie in zat maar dat is voldoende en heb er vandaag nog een liter bij gegooit,, het rare is dat als ik mn auto start nog geen fout geeft maar na 10 km rijden begint het weer,, waar zou het aan kunnen liggen,,kan iemand mij helpen?????
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 jul 2011, 21:23 0 x

Indien het symbool rood is dan is het zeker niet goed! Indien er voldoende olie in zit bestaat de mogelijkheid dat het hier om de oliedruk gaat (onvoldoende oliedruk).

Ik zou aanraden om snel naar een garage te gaan waar ze hem kunnen uitlezen en dan weet je ook direct wat het probleem is. Zeker niet zo mee doorrijden aangezien de schade dan mogelijk zeer ernstig is.

Theo
Duran010

28 jul 2011, 21:25 0 x

[quote="Thck"]Indien het symbool rood is dan is het zeker niet goed! Indien er voldoende olie in zit bestaat de mogelijkheid dat het hier om de oliedruk gaat (onvoldoende oliedruk).

Ik zou aanraden om snel naar een garage te gaan waar ze hem kunnen uitlezen en dan weet je ook direct wat het probleem is. Zeker niet zo mee doorrijden aangezien de schade dan mogelijk zeer ernstig is.

Theo[/quote]

ja dat ga ik zaterdag ook doen,, even uit laten lezen bij de dealer,, maar ik wou ff weten of er hier nog meer mensen waren met het zelfde probleem of ervaring.. en waar het aan zou kunnen liggen
Rens 79

28 jul 2011, 23:25 0 x

Zoals Theo al schreef gewoon uit laten lezen,en als er genoeg olie in zit zou ik er zeker niet nog een liter ingooien,overal waar t voor staat is niet goed.
Geel lampje met olie min is te weinig olie maar een rood lampje wijst ergens anders op.
Ik weet ook niet waar het aan zou kunnen liggen en ben dit onderwerp ook op het forum nog
niet tegengekomen.
Oja we hebben ook nog een voorstel topic
Duran010

31 jul 2011, 11:43 0 x

nou mensen,, ik wou het even kwijt,, het was gelukkig maar de oliedruksensor en dat was geregelt voor 2 tientjes,, !
Rens 79

01 aug 2011, 22:29 0 x

[quote="Duran010"]nou mensen,, ik wou het even kwijt,, het was gelukkig maar de oliedruksensor en dat was geregelt voor 2 tientjes,, ![/quote]
Mooi dat het opgelost is en dat voor maar 2 tientjes :mrgreen:
Plaats reactie