Pagina 1 van 3
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 16 dec 2016, 00:09
door Jaani
Op nieuw problemen bij Jaani nu brand gele lampje met golfjes er onder weer ,zit olie genoeg in alleen wel zwart ga deze in vakantie van Kerst vervangen, Maar waarom brand lampje als er genoeg olie in zit?
En beste allen weet niemand iets over mijn vraag over slang van olie afscheider??
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 16 dec 2016, 09:11
door Peter_Maathuis
Hoe weet je of er genoeg olie in zit? Ik vertrouw meer op de sensor en het lampje dan op de peilstok...
Betrouwbaar oliepeil vaststellen wordt gehinderd door de lange buis waar olieresten in achterblijven als je de peilstok eruit trekt.
Enigszins betrouwbaar peilen met de peilstok kan door de peilstok eruit te halen, schoon te maken en weg te leggen. Dan een half uur wachten zodat de restjes olie uit de peilstokbuis zijn weggezakt, en dan peilstok er helemaal in en weer eruit en aflezen.
Let op dat de auto horizontaal staat.
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 16 dec 2016, 18:42
door AudiFanSedert1971
De A2 3 jaren in bezit te hebben wij 100.000 km gereden is voor ons peilen geen probleem.
Kan ook zijn dat de oliepeil verklikker zulke rare kuren gaat vertonen door slijtage etc.
Maar dan moet je zeker weten van je peilervaring.
Bij mij is deze maanden geleden ook raar gaan doen, gaf aan olie peil te laag was.
Ik peil door na thuiskomst in de avond na minimaal 50 km gereden te hebben de peilstok eruit te trekken.
En 15 min later pas de te oliepeilen .
Reden:
dus de achtergebleven olie door uitnemen peilstok kan wegzakken terug in carter.
Peilstok weer erin plastsen checken ..tada .
niveau ok.
Weer Peilstok eruit gelaten in achterbak gelaten.
Ik volgende ochtend dus zonder dat peilstok in peilbuis zat.
Steek vervolgens opnieuw peilstok erin
Niveau ok.
Niks bijvullen dus.
3 dagen na 325 km later begaf de sensor het door melding in display oliesensor fout .
Deze niveau sensor vervangen door nieuwe en olie vervangen probleem weg...
Bedrading connector was ook niet geoxideerdnof zo.
Succes met olie checken.
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 16 dec 2016, 22:09
door Jaani
Ok bedankt, weer een stap verder. hoorde ook al over motorkap schakelaar, als die stuk is schijnt hij dat ook aan te geven. Maar waarom dan ineens op de snelweg dit icoontje, Ga hele auto aanpakken zit er aan te denken dan maar gelijk oliepeil sensor vervangen, Wat denken jullie?
Moet ook stabi stangen vervangen en schakelaar benzineklepje, en wil de olie afscheider gaan vervangen. Heeft 213 dkm gelopen wil het wel goed doen. Ook deur vangers voorzijde zijn aan de beurt, Wat te doen in de Kerst vakantie. Sleutel veel aan motoren, maar dit is ook wel leuk projectje Als iemand nog adviezen of suggesties heeft vertel ze me alstublieft, Kan dan voorvallen en ervaringen weer terug koppelen,
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 16 dec 2016, 22:15
door luukske
de kilometerstand als die echt 213k is is echt niks voor dat blokkie dus als je al zoveel ellende hebt zou ik de boekjes eens nakijken.
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 17 dec 2016, 06:01
door Jaani
Goedemorgen, weet je Luukske het is wel te maken, bedoel nog te overzien dus ga het wel aan om het re doen maar ben met je eens het moet wel een keer stoppen.
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 17 dec 2016, 11:29
door Peter_Maathuis
Jaani schreef:
Ok bedankt, weer een stap verder. hoorde ook al over motorkap schakelaar, als die stuk is schijnt hij dat ook aan te geven. Maar waarom dan ineens op de snelweg dit icoontje, Ga hele auto aanpakken zit er aan te denken dan maar gelijk oliepeil sensor vervangen, Wat denken jullie?
Motorkap schakelaar? Nooit van gehoord (althans bij een A2, die heeft niet eens motorkapscharnieren B) ) of heb je een alarminstallatie (interieurbewaking, met tweede schakelaar in B-kolom bestuurszijde)?
De overige "klusjes" zijn prima te overzien - alleen de stabilisatorstang zelf (die dwars onder de motor doorloopt) is een lastige om te vervangen.
Een keer met VCDS de echte km-stand (laten) uitlezen, is zo gebeurd.
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 17 dec 2016, 11:38
door Jaani
Luukske ik zeg het dan fout want het zijn degene die naast de veer staan.
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 17 dec 2016, 11:40
door AudiFanSedert1971
Ja er zit een origineel schakelaar bij service het klepje deze tegen aandrukt als je hem dicht doet.
Als die niet goed werkt ,sluit soms je deuren niet af , vooral als je origineel af fabriek alarm hebt gaat hij ook niet op scherp.
je ziet dan ook niet je knipperlichten oplichten bij afsluiten.
Check dus portieren,achterklep of die serviceklep wel juist gesloten is.
oranje/ gele lampje
Geplaatst: 17 dec 2016, 13:38
door Peter_Maathuis
AudiFanSedert1971 schreef:
Ja er zit een origineel schakelaar bij service het klepje deze tegen aandrukt als je hem dicht doet.
Ik ben verbaasd, heb dus even gekeken en heb weer wat bijgeleerd. Er zit inderdaad een ronde rubber knop waarachter een schakelaar zou kunnen zitten (en die zit er waarschijnlijk ook wanneer je alarm hebt).
Maar bij mij zit er geen schakelaar in de rubber tule (of hij is niet aangesloten), want mijn knipperlichten lichten gewoon op bij afsluiten van de auto, ook met de serviceklep open.