1.2 tdi start niet in P stand

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gijs

27 feb 2011, 22:42 0 x

Hallo Luitjes,

Sinds dit weekend kan ik de wagen niet meer starten in de P stand van de automatische bak,
wel in de N, echter gaat de motor wel uit als deze parkeer in de P.
Vandaag weg geweest en de schakeling door de versnellingen gaat perfect in zowel automaat als handbediend, in eco als zonder eco alles oke.
Eind januari bij Hans Koole geweest en alles opnieuw `ingeleerd`, en voor zover ik kan ontdekken werkt de druk opbouw van het schakelsysteem ook goed want het zoemen van de pomp hoor je ook op geregelde tijden gebeuren,

Is het mogelijk dat de microswitch bij de schakelhendel los zit of een fout registreerd,
of heeft iemand nog meer ideeén.
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 feb 2011, 23:54 0 x

Ga er maar van uit dat de koppeling versleten is. Soms kan een basisinstelling nog wat redden, het is wel een voorbode. km standen ten spijt, hier hebben we ze nu tussen de 70000km en 370000km staan te vervangen.

Jos.
JBAutoservice BV
Gijs

28 feb 2011, 23:22 0 x

"Leuk" bericht Jos, gaat in de papieren lopen zeker ?, kom ik met een beetje pech sneller als verwacht in Dieverbrug terecht, even afwachten maar want vandaag ging alles weer goed,
mijn meissie gaat er dagelijks mee op pad, dus ik hoor wel hoe het wagentje zich houd.
Maar als het dan toch zo is dan is het wel vreemd dat hij nog mooi en zonder schokken schakeld
bij 163000km, maar goed ik weet ook niet wat de vorige eigenaar gedaan heeft want er mag dan wel een volledig ingevuld onderhouds boekje bij zitten , maar dat zegt ook niet alles.

Thx voor de info, en we houden jullie op de hoogte,

Groet Gijs.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 mar 2011, 09:25 0 x

Kom gerust nog even bij me langs Gijs. Kunnen we de boel nog een keer nameten en opnieuw inleren. Maar het is net wat Jos zegt; niet starten in de P is een voorbode van een versleten koppeling. Gelukkig voor je zit er ook nog een N-stand op... ;)
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gijs

02 mar 2011, 23:50 0 x

Super Hans, maar ik wacht toch nog even of het weer terug komt want tot op heden heeft ze geen enkele keer last gehad met het starten, ik loop eerst het e.e.a qua electra dit weekend even na,
het is zo maar mogelijk dat er ergens een los / vast of vervuild contact zit, of zoals je de laatste keer ondekte een draadboom die beschadigd was, trouwens geluk gehad er was niets kapot ondanks de mooie schroeiplek. Alles weer ingeseald. dus dat zit weer goed.

Kortom ik ga op ondekkings tocht in de auto, en houd je op de hoogte,

Dank, groet Gijs.
Plaats reactie