haperen na reinigen gasklephuis
Geplaatst: 21 mar 2011, 21:01
Ik heb vandaag m'n gasklephuis laten reinigen omdat het toerental nogal schommelde bij warme stationair draaiende motor. Nu lijkt dat probleem helemaal verholpen, maar heb ik er een ander eigenaardig probleem bij. Als ik harder dan pakweg 40 kilometer per uur rij en het gas los laat, dan hapert de auto. Voorheen (ook bij eerdere auto's) kende ik dit alleen van juist hele lage snelheden. Dus bijvoorbeeld bij het filerijden wegrijden in de 1 en onverwacht weer gas los moeten laten of terug moeten nemen. Op dat moment is het ook niet zo erg, maar nu heb ik datzelfde als ik met 120 over de snelweg rij en m'n gas los laat om te anticiperen op auto's voor me. Zelfs als ik heel subtiel het gas stukje bij beetje los laat, komt het moment waarop de auto ineens hapert.
Dat haperen is eigenlijk altijd twee keer (boem boem) en lijkt niet bij de motor maar bij de koppeling vandaag te komen. Komt dit iemand bekend voor? Enig idee wat het zou kunnen zijn? Voor het reinigen van het gasklephuis was dit probleem echt absoluut niet aanwezig.
Iets anders wat me opviel is dat bij stoppen bij het stoplicht het even duurt voordat het toerental terug valt. Eerst valt het toerental terug tot zo'n 1500 rpm, dan een seconde later naar 1250 rpm en dan weer een paar seconde later pas naar 700 a 800 rpm. Voor het reinigen viel de auto eigenlijk gelijk terug naar zo'n 800 rpm maar begon dan te schommelen tussen de 600 en 1000rpm ongeveer.
Dat haperen is eigenlijk altijd twee keer (boem boem) en lijkt niet bij de motor maar bij de koppeling vandaag te komen. Komt dit iemand bekend voor? Enig idee wat het zou kunnen zijn? Voor het reinigen van het gasklephuis was dit probleem echt absoluut niet aanwezig.
Iets anders wat me opviel is dat bij stoppen bij het stoplicht het even duurt voordat het toerental terug valt. Eerst valt het toerental terug tot zo'n 1500 rpm, dan een seconde later naar 1250 rpm en dan weer een paar seconde later pas naar 700 a 800 rpm. Voor het reinigen viel de auto eigenlijk gelijk terug naar zo'n 800 rpm maar begon dan te schommelen tussen de 600 en 1000rpm ongeveer.