spontaan afgaan alarm verlichting
- MeneerJansen
Beste mederijders,
Iemand ervaring met het spontaan afgaan van de alarm lichten?
Dit gebeurde vorige week, eind oktober, al rijdend op het snelweg. En daarna een aantal maal terwijl de auto geparkeerd stond. De alarm lichten gaan dan spontaan af. Met een druk op het gevaren cq alarm knop kan ik ze weer uitzetten.
Nadat ik de gehele alarm knop schakelaar had losgekoppeld is deze toch weer spontaan afgegaan.
Navraag bij @koop9 leerde mij dat het misschien de comfort module is? Iemand de zelfde ervaring? Voordat ik straks de verkeerde onderdelen ga vervangen...
Groet David
Iemand ervaring met het spontaan afgaan van de alarm lichten?
Dit gebeurde vorige week, eind oktober, al rijdend op het snelweg. En daarna een aantal maal terwijl de auto geparkeerd stond. De alarm lichten gaan dan spontaan af. Met een druk op het gevaren cq alarm knop kan ik ze weer uitzetten.
Nadat ik de gehele alarm knop schakelaar had losgekoppeld is deze toch weer spontaan afgegaan.
Navraag bij @koop9 leerde mij dat het misschien de comfort module is? Iemand de zelfde ervaring? Voordat ik straks de verkeerde onderdelen ga vervangen...
Groet David
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik begrijp dat de comfortmodule de knipperlichten kan bedienen, maar het verbaast me dat ze dan met de alarmschakelaar weer uit kunt zetten. Heeft de auto een alarm (of denkt de comfortmodule dat je een alarm hebt)?
In mijn auto (toen ik hem kocht) stond een foutmelding over het alarm, dat er helemaal niet in zit. Dat moest ik de comfortmodule dus nog wel even vertellen...
In mijn auto (toen ik hem kocht) stond een foutmelding over het alarm, dat er helemaal niet in zit. Dat moest ik de comfortmodule dus nog wel even vertellen...
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- MeneerJansen
<span class="vanilla-mention-@">@Peter_Maathuis zover ik weet een origineel alarm... tenminste ik heb er zelf niets ingebouwd. Dus als het standaard met een alarm geleverd werd zit dit er nog steeds in. Maar het kan dus ook dat er geen alarm in zit... geen idee.
Misschien handig om te vermelden dat voorheen, afgelopen 2 jaar, tijdens het rijden wel eens spontaan het geluid van de richtingaanwijzers afging. De richting aanwijzers zelf gingen niet aan maar wel het geluid alsof een richting aanwijzer aanstond...
@rolf Vrijdag laat ik hem even uitlezen daar een vriend die bij de ANWB werkt. Misschien levert dat iets op...</span>
Misschien handig om te vermelden dat voorheen, afgelopen 2 jaar, tijdens het rijden wel eens spontaan het geluid van de richtingaanwijzers afging. De richting aanwijzers zelf gingen niet aan maar wel het geluid alsof een richting aanwijzer aanstond...
@rolf Vrijdag laat ik hem even uitlezen daar een vriend die bij de ANWB werkt. Misschien levert dat iets op...</span>
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@MeneerJansen, U had eens last van tikkende geluid van relais knipperlicht relais tijdens rijden.
u hoorde het getik van het relais dat achter de asbak zit,het kan zijn het knipperlicht handel dan vervangen moet worden.
Deze de kontakten vanzelf onder het rijden door trillingen in stuurkolom deze verbinden ofwel ze kontakt dender noemen.
Dit ik ook rond 2014 wel eens getik hoorde van het alarmlicht relais,maar de knipper lampen branden dan niet,ik moest toen de knipperhandel vernieuwen.
En bij u geduren 2 jaren de knipperlicht schakelaar meer ingesleten is en nu wel relais voldoende aanstuurd?
u de schakelaar (oranje schakelaar ) van de alarmknipperlichten al uitgesloten heeft van de storing.
maar kan ook zijn wat koop9 denkt het te zijn.
een auto met origineel auto alarm heeft altijd een extra knopje bij het tank open knopje.
Dit is een schakelaar om interieur sensoren uit te zetten om raam kiertje open te laten of sommigen een hond achterlatend in auto wat ik nooit u zou aanraden.....
Ook ben ik heel benieuwd of u een comfortknipperlicht module in de wagen heeft.
1 x tippen knipperlicht handel = 3 x oplichten van de knipperlampen.
succes
u hoorde het getik van het relais dat achter de asbak zit,het kan zijn het knipperlicht handel dan vervangen moet worden.
Deze de kontakten vanzelf onder het rijden door trillingen in stuurkolom deze verbinden ofwel ze kontakt dender noemen.
Dit ik ook rond 2014 wel eens getik hoorde van het alarmlicht relais,maar de knipper lampen branden dan niet,ik moest toen de knipperhandel vernieuwen.
En bij u geduren 2 jaren de knipperlicht schakelaar meer ingesleten is en nu wel relais voldoende aanstuurd?
u de schakelaar (oranje schakelaar ) van de alarmknipperlichten al uitgesloten heeft van de storing.
maar kan ook zijn wat koop9 denkt het te zijn.
een auto met origineel auto alarm heeft altijd een extra knopje bij het tank open knopje.
Dit is een schakelaar om interieur sensoren uit te zetten om raam kiertje open te laten of sommigen een hond achterlatend in auto wat ik nooit u zou aanraden.....
Ook ben ik heel benieuwd of u een comfortknipperlicht module in de wagen heeft.
1 x tippen knipperlicht handel = 3 x oplichten van de knipperlampen.
succes
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- MeneerJansen
@AudiFanSedert1971 bedankt voor uw reactie. Afgelopen vrijdag heb door een maatje van de ANWB de auto laten uitlezen en er is geen contact te leggen met de comfortmodule.
Het lijkt dus dat deze stuk is. Ik zal nu opzoek moeten naar een tweedehands comfort module en deze inbouwen. Of in mijn geval het laten inbouwen.
Het lijkt dus dat deze stuk is. Ik zal nu opzoek moeten naar een tweedehands comfort module en deze inbouwen. Of in mijn geval het laten inbouwen.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Let goed op dat je de juiste versie comfortmodule koopt - er zijn nogal wat varianten en er zijn er maar enkele die zullen werken.
Verder is een knipperlicht-hendel gemakkelijk en goedkoop te vinden (ik heb er nog 2 liggen, een met en een zonder cruise control bediening).
Verder is een knipperlicht-hendel gemakkelijk en goedkoop te vinden (ik heb er nog 2 liggen, een met en een zonder cruise control bediening).
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- MeneerJansen
Inmiddels de richtaanwijzer relais eruit gehaald om het juiste type relais op te zoeken. ( 8ZO 941 509 B. WBS-MODUL-OMR PA 6 GF 30) Eerst toch maar het relais vervangen voordat ik aan de comfortmodule begin... Scheelt nogal in prijs.
Hoi Meneer Jansen, ben je eruit? Ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn knipperlichten gaan soms beiden tegelijk spontaan heel snel knipperen. Het lampje van de achterklep gaat soms ook spontaan aan. Knipperlichten zelf werken altijd prima. Zie video