Olie lekkage
Geplaatst: 28 jan 2018, 15:53
Nadat ik de motor wissel heb uitgevoerd en met de auto heb gereden merkte ik dat deze olie lekte.
Na de motor beschermingsplaat te hebben verwijderd zag de carterpan er zo uit. Op de foto niet zo goed te zien maar deze zat onder de olie.
De olie kwam tussen de aansluiting van de oliefilterhouder, oliekoeler en het motorblok vandaan.
Ik zag aan de randen een groene kit achtige substantie zitten en zo te zien geen metalenpakking, die er tussen hoort te zitten. Heb de pakking besteld en de doel gedemonteerd en de met kapping er tussen weer gemonteerd.
Er bleek inderdaad geen pakking aanwezig en van de groene vloeibare pakking was ook niet veel meer te zien.
Dus daar leek de oorzaak wel gevonden. Na een paar dagen rijden merkte ik dat er weer lekkage was.
Heb de oorzaak weer opgezocht, leek van dezelfde kant te komen.
Na alle olie te hebben verwijderd, poetsen en remmenreiniger en vervolgens met perslucht droog blazen de motor gestart.
Na een 10 minuten kwamen de eerste kleine druppeltjes olie tussen het motorblok de hierboven beschreven unit te voorschijn.
Conclusie das niet goed.
Probleem hoe krijg ik het nu goed dicht?
Ik zal een nieuwe pakking bestellen en deze goed tussen de beide delen in het midden proberen te krijgen.
Het vreemde is namelijk dat in de pakking de vier montage gaten al voor gestanst zitten. Twee ronde en twee vierkante.
De vierde schroef (rechts onder) ging er wel moeizaam in alsof deze de pakking raakte, ook kan ik aan een kant de (rechts) de pakking zien uitsteken (ca. 0,5 mm) aan de andere kant niet.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en een goede tip maar ik op moet letten bij de montage?
Graag jullie tips advies.
Na de motor beschermingsplaat te hebben verwijderd zag de carterpan er zo uit. Op de foto niet zo goed te zien maar deze zat onder de olie.
De olie kwam tussen de aansluiting van de oliefilterhouder, oliekoeler en het motorblok vandaan.
Ik zag aan de randen een groene kit achtige substantie zitten en zo te zien geen metalenpakking, die er tussen hoort te zitten. Heb de pakking besteld en de doel gedemonteerd en de met kapping er tussen weer gemonteerd.
Er bleek inderdaad geen pakking aanwezig en van de groene vloeibare pakking was ook niet veel meer te zien.
Dus daar leek de oorzaak wel gevonden. Na een paar dagen rijden merkte ik dat er weer lekkage was.
Heb de oorzaak weer opgezocht, leek van dezelfde kant te komen.
Na alle olie te hebben verwijderd, poetsen en remmenreiniger en vervolgens met perslucht droog blazen de motor gestart.
Na een 10 minuten kwamen de eerste kleine druppeltjes olie tussen het motorblok de hierboven beschreven unit te voorschijn.
Conclusie das niet goed.
Probleem hoe krijg ik het nu goed dicht?
Ik zal een nieuwe pakking bestellen en deze goed tussen de beide delen in het midden proberen te krijgen.
Het vreemde is namelijk dat in de pakking de vier montage gaten al voor gestanst zitten. Twee ronde en twee vierkante.
De vierde schroef (rechts onder) ging er wel moeizaam in alsof deze de pakking raakte, ook kan ik aan een kant de (rechts) de pakking zien uitsteken (ca. 0,5 mm) aan de andere kant niet.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en een goede tip maar ik op moet letten bij de montage?
Graag jullie tips advies.