Pagina 1 van 1

Luchtinlek bij de TDI

Geplaatst: 13 jun 2011, 14:27
door harry00
En probleem nummer 2: Bij de koude start en als de auto even heeft afgestaan (langer dan een half uur ongeveer) dan start hij erg slecht. Luchtinlek in het brandstofsysteem. Dit moet ik dus echt even oplossen. Zijn er bij de A2 specifieke punten waar je bij luchtinlek exra op moet letten?

Luchtinlek bij de TDI

Geplaatst: 13 jun 2011, 18:24
door Thck
Aansluitingen van de filters zijn mogelijke bosdoeners.

Luchtinlek bij de TDI

Geplaatst: 13 jun 2011, 22:42
door Romulus
Hot #1: brandstoffilter onder de wagen (pas op met vastdraaien van de plastic wateraftapschroef, max. 2 Nm)
Hot #2: de tandempomp aan het motorblok (afdichtingen)

Luchtinlek bij de TDI

Geplaatst: 16 jun 2011, 05:39
door harry00
Ik combineer het lekzoeken maar met een beurtje.
Op dit moment is de tandempomp verdacht, de rest eigenlijk niet. In die omgeving is het blok een beetje vettig en de motorolie ruikt ietwat naar diesel, maar niet echt duidelijk. Bovendien zit er 5W30 longlife in en die stinkt eigenlijk altijd. Daarbij is het olieniveau niet echt hoog en voelt de olie nog goed smerend aan. Komende tijd dus oliepeil heel goed in het oog houden...

Binnenkort ga ik in de toevoerleiding naar de tandempomp eens een terugslagklep plaatsen: als hij dan na een tijdje stilstaan meteen start (ook al valt hij daarna weer af doordat de rest van het systeem vol met lucht staat), kunnen we die uitsluiten en zit het probleem toch verder naar de tank. Start hij niet meteen ---> tandempomp kapot.

Luchtinlek bij de TDI

Geplaatst: 23 jun 2011, 19:45
door harry00
Gisteren de beurt doorgevoerd, incl. nieuwe distributieset. De boosdoener van het slechte starten was toch niet de tandempomp, maar het brandstoffilter. Maar vanwege de kilometerstand toch inmiddels een nieuwe pomp op de plank liggen. Alles werkt nu weer zoals het hoort. Nu op het gemakje de buitenkant eens oppoetsen...

Luchtinlek bij de TDI

Geplaatst: 24 jun 2011, 14:11
door Thck
[quote="Thck"]Aansluitingen van de filters zijn mogelijke bosdoeners.[/quote]


Zoals ik al vermoedde!!!!

Theo