Knipperlichten werken niet [Opgelost: relais vervangen]
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Beste mensen,
Sinds vandaag doet mijn knipperlicht het niet meer. De alarmlichten doen het echter wel.
Wat moet ik vervangen en hoe doe ik het?
Als ik het grote blok moet vervangen, kan ik hem dan meteen ombouwen voor led knipperlichten?
Sinds vandaag doet mijn knipperlicht het niet meer. De alarmlichten doen het echter wel.
Wat moet ik vervangen en hoe doe ik het?
Als ik het grote blok moet vervangen, kan ik hem dan meteen ombouwen voor led knipperlichten?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Als de knipperlichten middels de alarmknop wel allemaal knipperen maar via de stuurschakelaar niet meer, dan is de laatste de hoofdverdachte.
In het verleden heeft contactspray nog wel eens geholpen. Kwestie van de kappen van de stuurkolom verwijderen, stekker lossen, inspuiten. Helpt dat niet, dan heb ik nog wel een stuurkolomschakelaar voor je liggen.
Succes!
In het verleden heeft contactspray nog wel eens geholpen. Kwestie van de kappen van de stuurkolom verwijderen, stekker lossen, inspuiten. Helpt dat niet, dan heb ik nog wel een stuurkolomschakelaar voor je liggen.
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- joost.cuijpers
Ik denk dat ik dan maar meteen voor de cruise control ga!HansJan schreef: ↑22 aug 2018, 22:38Als de knipperlichten middels de alarmknop wel allemaal knipperen maar via de stuurschakelaar niet meer, dan is de laatste de hoofdverdachte.
Succes!
- HansJan
- Moderator
Dan moet je naar de A2 dokter Waalwijk, want dat vereist een aanpassing van de ECU die hij kan voorzien 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- joost.cuijpers
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
3 of 6 lampjes?
Ja, bij vele is de richtingaanwijzer en alarm via apart relais aangestuurd voor het knipperen.
Dus is het wel dat pookje aan stuur?
Dit is ook vaak de oorzaak dat bij defect lampje deze soms permanent bleef branden of snel ging knipperen... dus dat relais is ook nog mogelijk.
A2 Docter zal die ook wel hebben, en nu maar hopen dat onderweg daar naartoe de Politie hun Actie nog even volhouden en niet lastig doen!
Dit relais is nu makkelijk te vinden, als Alarm knipperde hoor je deze en moet je die stille die ernaast zit hebben.... zo kom ik er uit zonder schema of computer....mijn Ex Seat had zelfde storing...
Ja, bij vele is de richtingaanwijzer en alarm via apart relais aangestuurd voor het knipperen.
Dus is het wel dat pookje aan stuur?
Dit is ook vaak de oorzaak dat bij defect lampje deze soms permanent bleef branden of snel ging knipperen... dus dat relais is ook nog mogelijk.
A2 Docter zal die ook wel hebben, en nu maar hopen dat onderweg daar naartoe de Politie hun Actie nog even volhouden en niet lastig doen!
Dit relais is nu makkelijk te vinden, als Alarm knipperde hoor je deze en moet je die stille die ernaast zit hebben.... zo kom ik er uit zonder schema of computer....mijn Ex Seat had zelfde storing...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- edje13
- Audi A2 clublid
Volgens mij zit het knipperlicht relais bij de A2 direct achter de alarmknipperlicht knop. Mijn broer heeft een audi TT, en hierbij deed het knipperlicht via de hendel ook opeens niks meer. Toen bleek dat deze via dit relais geschakeld word. Nadat deze vervangen was deed de hendel het weer. Volgens mij wordt ook de knipperlicht comfort relais (1x aanraken=3x knipperen) hier ook aangesloten .
Grtz, edje13
Grtz, edje13
- HansJan
- Moderator
Niet helemaal, deze zit achter het opbergvakje onder het airco paneel. Asbak uitschuiven, opbergbakje verwijderen: handen plaatsen, vuisten ballen en rustig naar achteren trekken. Zie geheel achteraan in een beugel het relais.
- joost.cuijpers