Pagina 1 van 1

Auto start niet voor 2e keer

Geplaatst: 22 sep 2018, 09:33
door A2_3l
Hallo, sinds een week de trotse eigenaar van een zeer nette ijs blauwe A2 3L.
Bevalt goed, maar gisteren toch eerste probleem.
Auto start niet meer 15 min na lange rit.
Paar uur later weer wel.
Daarna uitgezet en bij poging twee meteen erna start hij niet meer.
Vervolgens accupool paar min los en start weer voor een keer.

Iemand een idee waar ik het beste kan beginnen met storingzoeken?

Bedankt alvast voor de tips!

Re: Auto start niet voor 2e keer

Geplaatst: 22 sep 2018, 09:39
door JJR
Hoi!

Probeer hem eerst eens uit te lezen. Wellicht dat er een foutcode instaat waar je iets mee kan. Verder kan je altijd nog @luukske ( de A2 dokter) bellen om te vragen of hij weet wat het is en hij is een van de experts op het gebied van de A2 (3L).

Succes!

Re: Auto start niet voor 2e keer

Geplaatst: 22 sep 2018, 10:19
door eekhoorntje
Ga naar www.lupo3l.nl

Die website is van Ecomotive die de Lupo en A2 3 Liter versie vaker verkoopt en herstelde en niet naar
andere kant Nederland.....

Deze zit in Heerhugowaard dus nog dicht bij ook.
Verder nog even voorstellen op de speciale en welkom bij onze A2 Club Nederland die naast
dit forum ook bestaat.

Succes er mee.

Re: Auto start niet voor 2e keer

Geplaatst: 22 sep 2018, 15:38
door RobinCS
Ik had met mijn 1.4 tdi hetzelfde probleem. Volgens mij had het ermee te maken dat de startmotor net te weinig toeren maakte, waardoor de ecu de motor niet wilde laten starten. Beste oplossing hiervoor is om dit softwarematig op te lossen d.m.v. "chiptuning". Als je op internet zoekt op "startcorrectie" dan is er meer info te vinden. Succes!

Re: Auto start niet voor 2e keer

Geplaatst: 22 sep 2018, 19:44
door Johan 3L
ik merk even op dat de 1.2 TDI 3L een andere diesel is dan de 1.4.
Met name het feit dat het een 3L is, kan "niet starten" vaak gerelateerd worden aan de techniek rondom de hydroliek.
Veel sensoren en ditjes en datjes zorgen voor problemen.
Is de koppelingscylinder niet meer goed, start ie niet.
Is de koppeling niet goed, start ie niet.
De basis van de bekende 3L problemen ligt in de zogenaamde "basisinstelling" Die moet je sowieso regelmatig laten doen.
Het loshalen van de accuklem en daarna weer kunnen starten, is een van de kenmerken van problemen rond de 3L

Bij de 1.4 TDI komt niet starten i.i.g. door andere oorzaken.
Natuurlijk kan niet starten van de 1.2 3L ook a.g.v. iets simpels als een te laag olie-niveau van de drukbol (die voor de hydroliek zorgt).

Ik zou altijd even bij Ecomotive langsgaan.
David ken ik persoonlijk en die is zeer kundig met de 3L uitvoeringen van de Lupo en Audi A2.

Succes ermee